Viser søkeresultater 1 til 10 av 44
Tråd: Fersking som lurer
Threaded View
-
02-02-08, 17:56 #3
Hei, din lege vil øke dosen din. Han/hun vet at TSH skal ned til 1 og ft4 i øvre del av referanseområdet. Nå er du fremdeles velidg hypo. Ikke rart du ikke er blitt bedre. Mmman er offisisielt ganske hypo med en TSH over 10. TSH er logaritmisk så man må doble og halvere TSH for at det skal være samme som forskjellen mellom 1 og 2 eller 2 og 4, forresten.
Du vil helt sikkert merke støre bedring når du kommer til nærmere en riktig dose og så når du har hatt den en stund- Noen sier at det tar typisk 6 mnd på riktig dose før man blir merkbar bedre.
vondt i ledd og hofter er et symptom som de melder om ofte. Blir ganske sikkert mye bedre etterhvert tror jeg.
Jeg husker jeg var på en liten skogstur i nærheten et par år før jeg begynte med thyroxin, og jeg hadde det forferdelig sånn halvveis, vondt hvert skritt. Og så var det halvveis til nærmeste bilvei.
Det ble mye bedre på levaxin og liothyronin.
Din TSH var vel omtrent 80 før du begynte?
Det viser at din kjertel var helt helt uten funksjon.
Ofte kommer man opp i 125µg da (varierer mye men 125 -150-175µg er doser som er vanlige for thyca-pasienter som har fått fjernet kjertelen)
Har du sjekket litt om levaxin eller terapikapitlene om lavt stoffskifte på www.legemiddelhandboka.no ? Litt vanskelig å finne men interessant.
nora

Svar med sitat
Bokmerker