Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
-
19-01-08, 14:33 #1
Bruker
- Medlem siden
- Jan 2008
- Meldinger
- 1
Problem ved langtidsbruk av levaksin?
Ja, mitt store spørsmål er om det er noen som har måttet slutte på levaksin fordi de rett og slett har utviklet resistens mot medisinen? Jeg har gått på levaksin siden jeg var 13 år, er 20 nå. Siden i høst har jeg opplevd store plager med høyt stoffskifte symptom, men med prøver som viser lave blodverdier. Doktorene vet ikke sin arme råd, og jeg begynner å bli ganske oppgitt. Har også fått meg en fin forstørret thyreodea, skjoldkjertel, uten forstørrete lymfeknuter. Har vært på ultralyd, tatt et 5min bilde av aktiviteten til kjertelen og snakket med flere doktorer, ingen klarer å finne ut av det, beste ideen til nå er resistens utvikling. Noen tips?
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
19-01-08, 14:44 #2
Hva er blodprøvene dine?
Og ved lavt feritin så får man hyperaadrenerge symptomer.
Hva er din ferritin?
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1068 ... stractPlus
Lavt cortisol er også en gjenganger på forumene for grunn til at man ikke tåler levaxin enda man trenger det:
http://www.drrind.com/scorecardmatrix.asp
nora
-
19-01-08, 15:56 #3
Sånn merka jeg det også, men før det var gått 7 år, og enda jeg spurte hver eneste sjel jeg traff i noesånær en kvit frakk om det fantes noe annet enn Levaxin - så greidde de å holde meg på Levaxin i 16 år ved å lyve for meg.
Det finnes alternativer - mange !
Mest brukt i Norge er Armour eller Westroid som er ganske like.
Din lege kan skrive dem ut til deg på registreingsfritak.
Redningen min ble Armour. Kommer aldri til å bruke Levaxin mer, men jeg har tro på at et beste er en blanding av de to.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-01-08, 18:50 #4
Glemte å liste opp Erfa Thyroid som er kanadisk og laget av samme råstoff som Armour Thyroid. Tipper de har fått gokjent det sentralt i Europa for de har nå et lager i Belgia. Fåes på registreringsfritak.
dessuten fins det laktosefri thyroxin på registreringsfritak samt laktosefri liothyronin på registreringsfritak.
Det danske Thyroid fra Glostrup er registrert i danmark og vi kan få det på hvit resept såvidt jeg kan skjønne hvis vi sender den til Danmark og de sender pakke til oss i posten. Vet ikke om noen som har prøvd. Vi har lov å importere medisiner til eget bruk for tre måneder etter gjensidige avtaler mellom en rekke land.
I Spania og tyrkiet kan man få kjøpt thyroxin uten respt på apotekene og mange tyskere kjøper i spania siden det er biliigere hvis de allikevel er der på ferie hvert år. en type der har ikke laktose eller hva det var de reagerte på, ettellerannet var det som gjorde den attraktiv.
nora
Svar med sitat

Bokmerker