Viser søkeresultater 1 til 10 av 121
Threaded View
-
10-01-08, 20:53 #5
35 er negativ - det er gråsone opp til 60. Du har ikke kjerteldestruktive antistoffer - iallfall ikke noen som denne testen kan påvise.
Testen er ikke helt å stole på. 10% av de som får påvist antistoff har det ikke.
Jeg har heller ikke påvist antstoff, men kjertelen virker ikke og har nok avgått av en eller annen grunn.
Kan introduksjon av Levaxin være uheldig ?
Ja - absolutt. Det er jo en grunn til den faglige diskusjonen. Det er ikke globoid dette.
I mitt tilfelle er jeg sikker på at Levaxinen tok knekken på det lille som var igjen av kjertelaktivitet.
Jeg har lest mye for å finne en forklaring, og den går i korthet ut på at Levaxin er mye renere enn kroppens egenproduserte. Dette oppfattes av organet som reagerer på thyroxininnholdet i blodet (hypotalamus) med en sterkere valens. Hypotalamus har høyere affinitet for Levaxin enn for kroppens eget - dermed faller TSH og kjertene mister sitt produksjonsstimuli og resuserer produkjonen. Dette oppfatter du med å bli dårligere og legen øker Levaxindosen. På den måten er du med i en spiral som fører til at kjertelen kolapser.
Men gjør det noe ?
Kjertelen er jo for dårlig - og da er den jo bare til bry. Bedre å tilføre det den skulle produsere i tablettform.
Og så gir behandleren Levaxin. Det er førstevalget - og det eneste han har, og vil ha, i verktøykassa. Det finnes mange forskjellige stoffskifteprodukter på markedet, men de vil de ikke bruke.
Levaxin består kun av hormonet T4, som er kjertelens hovedprodukt. Dette er et forhormon kroppen ikke bruker før det, 3uker senere er bearbeidet til T3.
Ved siden av de 75%T4 produserer den også 20%T3, mindre mengder T2 og T1, og Calsitonin.
Kroppen bruker vel dette til noe ? Det produseres vel ikke for tull ?
Likevel er behandlingen i store deler av verden syntetisk T4.
Tross at det finnes produsenter som utvinner hormonene av grisekjertler, og der finnes alle hormonene.
Hormoner er jo ikke artsspesifike - står det i boka. Helt korrekt er et vel neppe ......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker