Viser søkeresultater 61 til 70 av 220
Tråd: Begynt på Levaxin i 2007
-
28-10-07, 07:21 #61
Min erfaring er: ja
Jeg har økt gradvis. Jeg har spesielt måttet øke opp etter sykdom og stressperioder. Tar nå 125 mcg mer Levaxin pr uke enn på samme tid i fjor.
-
28-10-07, 12:20 #62
Du tar vel en halv 125-tablett.
De sier på forumene at det er typisk at man med tiden må øke fordi kjertelen ødelegges av antistoffene.
Jeg måtte nedigjen på 125 µg etter noen måneder på glutenfritt.
Noen forskere skriver i artikler at alle som bruker mer enn 125µg har enten H.pylori eller neo annet med tarmen.....
-
03-01-08, 18:20 #63
For høy dose?
Har prøvd å øke dosen fra 62 µ til 75, men blir fremdeles litt slapp. Er dette noe kroppen vender seg til etter hvert, eller betyr det at dosen da blir for høy?
-
04-01-08, 18:37 #64
Hei.
Det tar lang tid før en doseøkning tar effekt og det er mange forhold som spiller inn.
I oppstarten av behandlingen er man jo usikkker og vet for lite om hvordan dette virker og hvor lang tid det tar.
Feks :
La oss si at din endelige dose tilslutt blir 150µ/dag.
Når du øker fra 50 til 75 er dette et stykke på riktig vei, men det er ikke nok til at du føler deg iorden.
Om opptrappingen går for sakte kan du få noen nedturer, og disse kan godt komme lenge etter at du har økt dosen. Det er langt etterslep.
Selv om man visste sluttdosen så må en opptrapping og tilvenning skje gradvis.
Det er en lang vei fram for de fleste som starter på denne behandlingen, og de opplever nok denne veldig forskjellig. Mange må oppleve din egen kropps reaksjoner og lage dine egene erfaringer. Det er ikke lett å dele disse med andre, men det er likevel en fordel å komunisere.
Gjerne her Bille.....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
05-01-08, 13:23 #65
Takk for svar. Da jeg økte fra 50 µ til 64, ble jeg bedre i løpet av noen dager når det gjaldt muskelsmertene og også slappheten. Prøvde å øke til 75, men ble litt slapp noen ganger. Tror jeg skal prøve å tvinge meg gjennom slappheten
-
05-01-08, 17:27 #66
Det kan være lurt å vurdere blodprøvene dine i oppstarten. Hvis man kan se ut fra dem at kjertelen virkelig ewr elendig så kan øke fortere enn du gjør.
Det anbefales varmt å øke sakte - små doseøkninger med måneder mellom, men det kan nok bli for sakte også. Særlig de som har gått lenge med uoppdaget hypothyreose og som har høy TSH og lav fT4 kan nok øke fortere.
Hvis det er sånn at kjertelen nesten klarer å oppfylle kroppens produksjonskrav bør en iallfall gå forsiktig fram.
Du får vurdere blodprøvene dine da .....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
08-01-08, 17:00 #67
Muskelsmerter
Vandret rundt i byen i går, 3 timer. Da jeg skulle hjemover, fikk jeg ondt i føttene. Utpå kvelden satt jeg meg på ergometersykkelen og syklet(moderat) i 25 min. Senere merket jeg muskelsmerter rundt om i kroppen, og sterker smerter når jeg reiste meg opp for å gå. Kan dette komme av byvandringen og sykling?
-
08-01-08, 18:01 #68
Det er sikkert fler årsaker som spiller sammen.
Og det er sikkert aktiviteten som er den utløsende faktor.
Men.....
Skal vi aldri bevege oss da ?
Min filosofi er vel at vi er nødt til å trene. Da skaper vi en større motor som bedre tåler litt aktivitet når det påkreves.
Men det er klart at de fleste av oss må slite mye mer enn andre for å beholde en brukbar treningsstatus.
Og flere av oss sliter mer på selve treninga og blir ofte stølere enn andre etter treniga.
Kanskje har du trent for lite til å orke med anstrengelsen ?
Sånn har vi vel hørt det, og jeg trur litt på det, men selv har jeg iallfall merka at man godt kan bli utkjørt av en tur på butikken, selv om man trener.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
08-01-08, 18:55 #69
Jeg er ikke støl, bare merkelige smerter rundt i kroppen, spesielt føttene. Har jo lest om folk her inne som sliter etter trening. Så jeg lurte på om smertene kunne ha med stoffskiftet og treningen/gåing.
skjønner jo etter hvert at dette er en sykdom som er komplisert
-
08-01-08, 19:37 #70
Jo, sykdommen er veldig komplissert. Den har mange "stadier" og vi reagerer individuelt på disse og på hva vi synes er verst.
Plagen du nevner oppstår etter aktivitet - spørsmålet blir om du kan avhjelpe dette med høyere eller lavere dose.
Eller kanskje en annen thyroxinkilde ? Liothyronin ?
Jeg får vel på pukkelen om jeg oppfordrer folk til å eksperimentere på egenhånd, men jeg synes man bør prøve det - litt forsiktig. Ofte skal det svært liten endring til og en bør være obs på at endriner tar flere mnd.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Jeg har begynt med levaxin og håper vi finner rett dose snart så jeg kan merke effekt
Av wonki i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 102Siste melding: 26-04-13, 14:34 -
Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
Av Jeanette Ws. i forumet Lavt stoffskifteSvar: 414Siste melding: 04-07-11, 11:59 -
Jente på 21 år som nettopp har begynt på medisiner for lavt stoffskifte
Av komlå i forumet Lavt stoffskifteSvar: 148Siste melding: 13-09-08, 10:17 -
begynt på litothyronin
Av grynet i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 2Siste melding: 05-03-08, 21:48
Svar med sitat
Bokmerker