Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
-
02-01-08, 11:57 #1
Bruker
- Medlem siden
- Nov 2007
- Sted
- Akershus
- Meldinger
- 9
Tolking av prøver - help anyone?
Godt nytt år
50 mg levaxin i et par mnd og prøvene ser mye bedre ut - formen ditto
Noe rusk i maskineriet er det fortsatt, så mens jeg venter på resultatene av dagens prøver har jeg et spørsmål til dere kloke hoder:
Noen prøvetall:
TSH 5,8 i september, 2,9 i november (0,20 - 4,0)
T4 9,8 i september, 13,5 i november (11 - 23)
Anti-TPO i september >1000 KIE\1 (og legen har notert forhøyet anti-tpo og mistanke om autoimmun affeksjon av tyreoidea)
FT3 i november 3,1
Så jeg lurer på om anti-tpo og FT3 er det samme? Og hva dette egentlig innebærer?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
02-01-08, 13:41 #2
T0lking av prøver- help anyone.
Anti-TPO er som navnet indikerer: mot et eller annet.... De fleste med Hashimotos thyreoeditt lager antistoffer som gradvis vil angripe kjertellen slik at denne vil bli ødelagt. Vi blir på en måte allergiske mot oss selv. Dette stoffet kalles anti-TPO, og har ikke noe med selve hormonene å gjøre.
Når det gjelder FT3 o.s.v., anbefaler jeg deg å klikke inn på "Hva skjer" av MAria82, og lese svaret "n,Finn skrev den 25/12-07......Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
02-01-08, 22:37 #3
Skulle tro det var mine verdier som jeg har gått med i seks år og trodd jeg var frisk!
Les det som gunnda anbefaler. Men i tillegg: ikke slå deg til ro med at verdiene er innenfor referanseområdene. TSH skal være mellom 0,5 og 1,5 - noe jeg som sagt nylig har oppdaget og nå driver og øker dosen for å få til. Dessuten: de fleste som kan noe her inne anbefaler at Ft3 og Ft4 skal ligge i øvre tredel av referanseområdet. Du finner kalkulator på link-sidene.
Lykke til
!
Svar med sitat
Bokmerker