Side 9 av 10 Først 12345678910 Siste
Viser søkeresultater 81 til 90 av 98
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Hsn
    Ja det er ganske tragisk at mange havner i en bås som psykiatrisk pasient pga stoffskifte. Det var der jeg havnet i 97/98, og har man først havnet der virker det som man aldri blir tatt alvorlig igjen når det gjelder fysiske lidelser. Ikke har de bare trukket min sykdom i tvil, men det skjedde en gang jeg ringte legevakta pga av at dattra mi var syk også. Fikk spørsmål om hun virkelig var syk? Gjett om det var en som ble spak når han fikk se at hun ikke hatt vært til lege annet enn til kontroller, og så viste det seg i tillegg at hun hadde kraftig urinveisinfeksjon. Greit at man tar i bruk antidepressiva og beroligende i tøffe perioder, men det er vel viktigst å kurere den egentlige årsaken som f.eks stoffskifte. Vil jo si det at det er en naturlig ting at man blir deprimert når man går å føler seg syk og kanskje ikke får den hjelpa man trenger. I tillegg er det jo et symptom på lavt stoffskifte. Man blir jo mere tiltaksløs, og innfinner seg mer med saken når man er dopa ned, kanskje mer ideelt for legene, men ikke for oss.
    uff dette kjenner jeg igjen..... :(
    jeg havnet også hos psykiater først... for ikke å snakke om min mor som muligens fikk hypothyreose allerede når jeg ble født for 33 år siden, og i alle fall når min bror ble født for 20 år siden . det er bare 3 år siden hun fikk diagnosen hypothyreose, men hun har hatt symptomene hele livet mitt i alle fall... hun har gått ut og inn av psykiatrien, vært innlagt på rekreasjon og daghjem og gått på det meste som kan skaffes av antidepresiva, inkludert valium :evil:
    pr i dag harhun utviklet angst og er livredd for å kutte ut medisinene selv om hun i dag bare går på lykkepiller heldigvis.
    hun blir heller ikke trodd på helsestasjonen... hun har netopp byttet lege og han er mye mer seriøs enn de andre har vært, men resten av personalet.... vel de tror ikke at hun feiler noe annet enn at hun er psykisk ustabil. det er utrolig trist at en sykdom kan ødelegger menneskers rykte på den måten

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    361

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette
    Sitat Opprinnelig skrevet av Joni
    Jeg spurte min psykiater denne uken om de tar stoffskifteprøver av mennesker som kommer med depresjon. Jeg har spurt tidligere også, og han bekreftet at det er vanlig prosedyre nå. Dette er i Ã…lesund. Jeg aner ikke om det er likt overalt.

Ellers er jeg enig i legenes manglende kunnskaper. Det er en tragedie!
    Ja, jeg har forstått at psykiatrien de siste årene har økt fokus på hypothyreose og sender feilsendte pasienter hjem igjen. Det er bra! Men det er vel de færreste med "depresjoner" som blir henvist til psykiatrien, de fleste får jo antidepressiva av sin fastlege!

For en tid tilbake var jeg hos en lege som fastslo med stor patos at jeg var frisk, fordi jeg hadde "fine prøver", d.v.s. de var innenfor referanseverdiene. Det er dette som er et av de meget kritiske punktene ved behandlingen av hypothyreose. Det finnes faktisk leger i dette landet som i fullt alvor hevder dette. De har ikke kunnskap om at verdiene er individuelle og at man derfor må finjustere dosen over tid. Vi må få nok medisin for å bli frisk!

Jeg nøyer meg ikke med å bli litt frisk, målet er at jeg skal bli helt frisk. Det er mulig at jeg ikke blir det, men jeg har ihvertfall bestemt meg for å prøve å bli det. Middelet for å nå målet er å lære mest mulig om hypothyreose. Det er hjerteskjærende at dette faktisk er nødvendig, ikke for meg, men for mennesker som er så dårlige at de ikke har krefter til å sloss for bedre helse.

En kvinne jeg kjenner sa at hun måtte akseptere at hun fikk diagnosen "deprimert" for å få uførhetstrygd, for mange år siden. Levaxinen virket ikke, fortalte hun. I dag har hun mange symptomer på hypothyreose og sliter med dårlig helse generelt. Jeg tror, dessverre, at hun ikke er den eneste...................................................... .......

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard Link til artikler om ME

Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard Utredet for ME?

Jeg har vært inne på ME sidene, og skal si jeg kjente meg igjen.

Har noen vært utredet for det her? Og hva gjør en for å bli utredet for det? Tipper jeg må krangle med legen, men det får gå.

Og sårlig hukommelse, hørselsømfindtlighet, taleproblemer, hevelser i kroppen, konsentrasjonsproblemer er jo en av de tingene jeg sliter mest med.

Jeg gruer meg litt, for jeg skal i januar starte i en liten kontorjobb, jeg skal fortsatt jobbe i barnehage, men kun 50%, også 10% på kontor.

Jeg har nå fått invilget 40% ufør, gjennom KLP, så da får jeg 100% lønn, og det skal blir godt!!

Men jeg skal på opplæring i kontorjobben i januar, og jeg er så i tvil om det var riktig å ta jobben når jeg sliter så med hue, men da får jeg liksom litt pause fra utebarnehagen som jeg jobber i.

Jeg får se hvordan det går, jeg kan jo sikkert ombestemme meg om jeg ser at det ikke går.

Men det var jo egentlig ME, denne tråden skulle handle om da, ikke den nye jobben.. Konsentrasjonsproblemer sa du? :gliser:

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Har en tvilsom ME-diagnose. Må være ME-light i så fall. Fikk denne på tampen da jeg brukte Levaxin og blei så mye bedre på Armour at jeg har ikke gjort noe mer med den.
    Det var Dr. Brubakk på Infeksjonsklinikken på Ulevåll som jeg var hos.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    247

Standard

Siden min fastlege ikke vil godta min diagnose, tyroksinresistens, så må jeg ha en ME diagnose. For jeg har det nøyaktig slik som beskrevet under diagnose-kriteriene for ME. Noen som vet om en praktiserende ME spesialist i det offentlige?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Hallo Tor.
    Dette bare ne julehilsen etter teppefall.
    dr.Brubakk på infeksjonsklinikken på ulevåll er en av guruene.
    Han er spesialist på¨området og må henvises fra fastlegen......
    ingen vei utenom altså......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Men er det noe medisiner som hjelper på det?

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    45
    Meldinger
    533

Standard

Er det noen som har en link til ME side? JEg mener jeg leste i jula om en jente som ble frisk ved å dra på et kurs i england, jeg synes det så veldig interessant ut

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Vet ikke om det er denne linken du tenkte på, men her står det masse hvertfall!
    http://meforum.diskusjonsforum.no/mefor ... d86de60426

Side 9 av 10 Først 12345678910 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn