Endelig var dagen der da jeg skulle troppe opp til legebesøk, proppet av kunnskap sammelignet med de seks årene jeg hadde gått der som et mehe og sagt ja og amen . Lå søvnløs halve natta og bygde opp sinne og forberedte argumentasjonsrekka jeg skulle kjøre igang hvis det ble så mye som antydning til om og men...

Høstens prøver har vært som følgende:

17.10: TSH: 5,5 (0,3-4,5)
FT4: 12 (11-24)

Økte levaxinen med 50 mg i uka.

04.12: TSH: 2,5
FT4: 16
FT3: 4,4 (3,5-7,0) - måtte selv be om at denne ble målt
Ferritin: 27 (15-130)
B 12: 286 (150-650)

Og så opplever jeg altså å komme til legen og bli både hørt og forstått! Ble bare så lettet og glad ! Legen mente vi måtte prøve å få TSH under 1 - uten at jeg hadde sagt så mye som et pip! Og at vi burde få FT4 rundt 20. Skal øke med 50 mg levaxin i uka. Jeg skal dessuten ta ekstra jern og C-vitaminer (for bedre jernopptak).

Jeg er så utrolig glad for at jeg har fått ny fastlege! Når jeg endelig fikk tilbake munn og mæle over å ha møtt slik velvillighet fikk jeg attpåtil ros for at jeg hadde forsket så mye på egenhånd! Og hun var helt klar på at dersom jeg ikke ble bedre når verdiene var ok skulle vi prøve liothyronin.

Som en digresjon til debatten som går her inne om Armour: Jeg nevnte dette og hun hadde faktisk aldri hørt om Armour. Men - noterte straks ned og syntes det var meget interessant og skulle sjekke dette med påfølgende kommentar: "Det er altfor mange leger som tar for lett på stoffskifteproblemer og ikke skjønner hvilke problemer det forårsaker for de som har slike sykdommer. Det er ikke nok prestisje i slike sykdommer, særlig fordi det er så mange kvinner som har det". Da var det like før jeg tok av og kysset bena hennes .

Som dere skjønner er jeg veldig glad over å ha blitt tatt på alvor. Til min fordel skal det sies at jeg ikke en gang har visst at jeg ikke ble tatt på alvor de forutgående seks årene, men til gjengjeld har selvbebreidelsen vært desto større :( .

Men - og det kan ikke nevnes ofte nok - mest av alt er jeg glad for at jeg fant frem til dette forumet. Maken til kunnskap og støtte skal en lete lenge etter. Tusen, tusen takk !