Kunne holdt meg utenfor, men føler bare for å fortelle at jeg ikke fant noe vrede i n'Finns innlegg.. Det oste av engasjement ja, men ikke sinne? Ingen ubegrunnet eller ufortjent pepper iallfall, slik jeg så det. Leste det nettopp en gang til for å være sikker.

Jeg tror at du (n'Finn) kanskje er litt skuffet over å ha mistet mange år av sitt liv.. som jeg også ville ha vært. Isn't that right? Den livskvaliteten som svant hen i det bå, og krevde urimelig stor og iherdig egeninnsats for å etter altfor mange år gjenfinne. Det er bare å ta av seg hatten for argumentasjonen din Finn, hvordan du har satt deg inn i sakene og skriver side opp og side ned med kunnskap og erfaringer og det med en imponerende ordkunst. Det er flott at du til tross for å være tilnærmet frisk, bruker av din tid og energi på å slå fakta i bordet og belyse situajonen og "ståa" slik den er. Du bidrar sterkt til å sette fokus på situasjonen og opprettholde debatten som løper. Jeg vil våge å påstå at du knallsikkert ville gjort en god jobb i et eventuelt forbund. (er ikke sikker på om vi har noe forbund i dag nemlig? har vi det folkens? har ikke hørt noe/har ikke sett noe?)

En annen mening jeg har, og finner rimelig, er det at det hjelper ikke om ting er "verre" i Finland eller i nord Norge for den del, - har man det ikke bra, så skal det være god, grundig og gjennomført hjelp fra kvalifisert og til enhvertid oppdatert hold å hente.

Nemlig!