Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Tråd: Hva gjør jeg nå?
Hybrid View
-
11-12-07, 14:55 #1
Ja, hva hente med den kliniske undersøkelse ? Den som kan stilles uten hjelpemidler - den som man faktisk må se på pasienten isteden for Pc-en.
Det er vel både grunnlaget og redningsplanke for grunnleggende undersøkelse og behandling.
Er den død ?
Idag vurderer man blodprøver - og hadde det ikke vært for pasienten hadde dett vært fint.
Du underkastes en undersøkelse du ikke har noe å si i - en kafkaprosess der løpet er lagt på forhånd. Bundet i usikkre tolkingsmetoder og en enda usikkrere behandling.
Jeg ville ikke levert bilen min engang til slike !
Min mening :
Du har tydelige symptomer og fortjener ikke å bli avfeid på den måten.
Legen har tatt en mengdeprøve av stoffskiftehormoner i blodet.
Det er alt !
De prøvene sier ikke noe om stoffskifet, bare hvor mange som er tilstede.
(om det er 100 ansatt er det ikke sikkert det blir gjort noe)
Det finnes mange blodprøver som som sier noe om det reelle stoffskiftet, kolesterol blir høyt ved laft stoffskifte. Karotener blir ikke omdannet til A.vitamin og øker derfor i antall o.s.v.
Legen bør vite hvilke som skal tas !
Så kan du selv måle morgentemp. Denne sier noe om hvilken stoffskifteaktivitet du har, i det lav temp. indikerer liten aktivitet.
En sammenholding av flere prøver gir en sikkrere formening.
Så er du mitt oppe i en faglig diskusjon som dreier seg om hvornår man skal starte behandling. En del av fagmiljøet sier at det bør skje så tidlig som mulig og begrunner dette med at symptomer ikke skal få befeste seg for kraftig.
Den andre delen vil vente - helst til du er dau har jeg inntrykk av.
Det er ingen hemmelighet at fagmiljøet nord i Norge følger denne tesen.
Andre sykdommer er de visst enige om at en tidlig behandlingsstart begunstiger behandlingsforløpet - av en eller annen grunn.
Jeg ville ikke ventet lenge vekten02 !
Jeg ville konfrontert behandlende lege og bedt om et han skriflig tok ansvaret for behandlingsresultatet.
Det er forsåvidt inkke noe å tjene på å konfrontere endokrinilogen - det er han som bestemmer primærlegens behandling av deg.
Hjalp ikke det ville jeg oppsøkt et annet behandlingsmiljø som feks. www.balder-klinikken.no• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker