Viser søkeresultater 1 til 10 av 112
Threaded View
-
10-12-07, 09:34 #12
Lavt og høyt samtidig?
Hei igjen.
Jeg har tidligere stilt noen spørsmål angående avføringen min. Nå begynner jeg å bli litt usikker...
Jeg fikk for 3 år siden påvist lavt stoffskifte og har tatt levaxin siden da. Verdiene har vært forsåvidt fine, men fant fort ut at TSH ikke burde ligge høyere enn 1 i alle fall. Siste målinger (i juli) viste en TSH på 0,64 (0,35-4,94) og en S - FT4 på 17. (9,0-22). Jeg gikk til legen pga svimmelhet. Tok i tillegg hemoglobin 12,9 (11,7-15,3) og ferritinin 15 (10-160).
For ca 2 måneder siden oppdaget jeg at avføringen min fløt på vannet. Aner ikke hvor lenge den kan ha gjort det. Har siden da sjekket hver gang jeg har vært på do, og uansett om den er løs eller fast flyter den. Har ikke forandret kostholdet. (unnskyld detaljene).
Den siste uken har jeg i tillegg lagt merke til at jeg ca innen en time jeg har spist, må jeg på do. Er ikke så mye som kommer ut igjen, men litt og som oftest veldig bløtt. Så går det noen timer og jeg må "normalt" på do.
Dette er vel et tegn på høyt stoffskifte.?
Men det som er, er at jeg føler meg usigelig trøtt og slapp. Hadde det ikke vært for eksamen, kunne jeg sikkert sove 20 timer døgnet. Jeg får lite med meg av det jeg leser. Jeg har ikke noe initiativ og det tar jo på for min mann.
Jeg har ingen andre symptomer på høyt stoffskifte.
Får av og til korte perioder med mageknip, men som går over etter noen minutter.
Går det an å ha lavt og høyt stoffskifte samtidig? Eller kan dette med avføringen ha andre grunner?
Har legetime 8 januar.
Mvh
Vildemor
Lignende tråder
-
Dårlig holdning av det lave stoffskiftet?
Av Vår i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 14Siste melding: 27-03-10, 07:44 -
Det lave stoffskiftet ikke har slått ut enda?
Av Marielle i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 09-03-10, 10:08 -
Når dere er slitne eller utmattet...pga stoffskiftet
Av Marina73 i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 4Siste melding: 26-04-08, 21:40 -
Når får man komme til endolkrinolog?
Av Hsn i forumet Hos legenSvar: 8Siste melding: 19-02-07, 14:12 -
Kan laft stoffskifte komme og gå?
Av dolla i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 10-01-07, 22:09

Svar med sitat
Bokmerker