Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
04-12-07, 21:01 #3
Jeg har vært gjennom utredning hos endo i høst; en privatpraktiserende, som jeg selv har bestilt time hos, (og da også betalt mer enn nok for).
Jeg opplevde absolutt å bli trodd når jeg fortalte om symptomene, ingen nedlatende holdning der, og jeg ble grundig sjekket med masse blodprøver, spyttprøve, døgnurin, osv. MEN; prøveresultatene viste, mente han, at jeg ikke har noen hormonsykdom, og siden det ikke er påvist noe anti-stoff mot thyroidea, og TSH er normal, kan jeg ikke være hypo, selv om prøvene er lavt i ref.området.
Han ville ikke anbefale å ta tyroxin. Det ville sikkert virke stimulerende en kort stund, men effekten ville så avta.. (Tror nok at jeg får forsøke likevel, hvis jeg insisterer) Jeg har faktisk dårligere prøvesvar enn mange av dere andre her inne. Men så er det denne forb. TSH ....
Han skulle henvise meg til reumatolog for å utrede for Sjøgrens. Greit nok det, men jeg føler meg oppgitt nå, vet ikke hva jeg skal gjøre. Dette kan ta tid. Jeg har vært delvis sykemeldt snart 1 år, og må ta stilling om jeg skal søke rehab.penger, osv.
Siste prøver viser bl.a.: TSH 2,0 (0,35-5.0), FT4 13 (9-19), FT3 3,3 (2,6-5,7) Ferritin 46 (10-110) B12591 (140-650).
Hilsen en sliten Tily

Svar med sitat

Bokmerker