Viser søkeresultater 71 til 80 av 112
-
22-11-07, 22:18 #71
Man bør visst ikke ta medisinen samidig med kaffekoppen heller - har jeg lest flere ganger......
-
22-11-07, 22:44 #72
Jeg har i alle år tatt levaxinen sammen med frokosten, uansett hva den måtte inneholde.
Men - etter å ha blitt nyfrelst her inne skjønner jeg jo at jeg må legge om den vanen
. Så nå har jeg medisinen på badet og tar med en gang jeg står opp, og tyner frokosten i det lengste.
Så hender det likvel at jeg glemmer eller det blir for kort tid på morgenen- i alle fall at levaxinen utsettes til kvelden
. Og kvelden er egentlig det gunstigste tidpunktet for meg mht annet matinntak. Har kanskje gjort det tre ganger, men har ikke merket noe i forhold til søvn. Noen som har andre og lengre erfaringer med kveldsmedisinering? Bør man holde seg til samme tidspunktet hver dag?
Bare tanken på at man nettopp har tatt levaxin og at det kan påvirke søvnen kan holde meg våken
-
23-11-07, 00:57 #73
Jeg tar Levaxin og Armour om morgenen, og det går bra,
har dem på badet og tar dem når jeg står opp, noen ganger legger jeg meg igjen uten å spise frokost, andre ganger spiser jeg mat ganske snart etter tabl..
kjenner ikke noe forskjell, og jeg har tatt disse medisiner i mange år, siden 98 hvertfall
ps. tar en Armour om kvelden også, prøver å ta den omrtent samme klokkeslett som morgen, dvs: 0800+2000, eller 0900+2100
-
23-11-07, 06:15 #74
2 timer ja.... det er i alle fall uaktuellt
her er det absolutt max halvtimen fra beina er ute av loppekassa til jeg sitter i bilen og da MÃ… jeg ha inntatt frokost om jeg ikke skal få blodsukkerfall og ødelegge hele dagen. :(Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
23-11-07, 10:26 #75
Jeg tar Levaxinen med en gang jeg står opp.
Dusjer osv og så lager jeg en liten matpakke med en skive eller to som jeg spiser når jeg har kommet meg på jobben.
Henter en te-kopp, og mens jeg logger på datan spiser jeg maten og tar dagens første te-kopp
Det er så mye som er sagt om hva man kan innta samtidig med Levaxinen og ikke, at jeg syntes det er greitt å ta den på tom mave og utsette frokosten en time eller to.
-
23-11-07, 13:50 #76
Tar den før jeg står opp jeg, og med DET trege morgenritualet jeg har er det ikke noe problem - blir ingen mat før en time er gått iallfall......
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
24-11-07, 21:13 #77
utsette frokost i mer enn en halv times tid er som å be om bråk for meg

og å vente med å ta medisinen går jo greit bortsett fra at jeg bare glemmer det hehe.......
men det derre med at hvis man spiser ca samme mengde med melkeprodukter hver dag , at det regulerer seg selv er jo kanskje et logisk poeng? og jeg er jo et vanemenneske på frokosten, så
jobbet en periode to minutts gange fra heimen, og det var med nød og neppe jeg utsatte frokosten noen ganger:P
akkurat det med kalsium og kaffe stod også i et skriv jeg fikk hos legen for noen år siden. men det gjelder sikker tilskudd, og ikke vanlige produkter man bare spiser litt av.
men kaffen tror jeg er fordi den er vanndrivende,og levaxin er sikkert vannløselig eller noe slikt. så kanskje man bare skal drikke litt mer vann
-
27-11-07, 09:51 #78
Tar Levaxin om kvelden jeg. Har gjort det i mange år. Har også tatt medisinen om morgenen en periode men det var ingen forskjell på hvordan jeg følte meg. Merker ingenting ang søvn. Sover godt uansett
-
28-11-07, 07:09 #79
Bruker
- Medlem siden
- Nov 2007
- Meldinger
- 2
Kalsium
Hei,
thyroxin skal ikke tas med kalsium og melkeprodukter (inneholder mye kalsium). Dette gjelder selvsagt også yoghurt og andre melkeprod.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
28-11-07, 11:06 #80
En svensk lege uttalte at det var greit med melk og melkeprodukter, man måtte bare holde seg unna kalsiumtilskudd.
Tablettene tåler hverken varme eller sollys så det er ingen god ide å oppbevare dem på badet, fikk jeg beskjed om på apoteket.
Lignende tråder
-
Har jeg jern og B12 mangel?
Av Tornerose i forumet Lavt stoffskifte av jern(mangel)Svar: 15Siste melding: 26-08-10, 10:51 -
Nature Thyroid, kalk og jern
Av Bille i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 6Siste melding: 26-03-10, 19:30 -
Kvikk fiks for jern..?
Av Kevlin i forumet Lavt stoffskifte av jern(mangel)Svar: 13Siste melding: 26-03-10, 14:26 -
Jern...., kvalme?
Av Maia i forumet Lavt stoffskifte av jern(mangel)Svar: 6Siste melding: 19-09-07, 20:39 -
Levaxin + kaffe, jern og kalk...
Av Heidi i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 5Siste melding: 18-02-07, 17:03
Svar med sitat

Bokmerker