Viser søkeresultater 1 til 10 av 26
Threaded View
-
27-11-07, 22:52 #18
du sier du spiser både fisk, egg og enkelte melkeprodukter. nå er ikke jeg noen kostholdseksepert, men jeg vil tro dette holder bra, hvis ost er med i melkeproduktene dine.
ost inneholder jo b12, og det med soya har aldri jeg merket noen til iallefall. men jeg vet enkelte reagerer, og jeg holder meg unna bare sånn in case - soya og spinat(sistnevnte inneholder stor konsentrasjon av stoffer som skader skjoldbruskkjertelen, også for vanlige folk)
jeg mener det skal finnes b12 tilskudd for veganere, iallefall noen slags bønner som inneholder masse av dette.
hvis det er slik at det kun er rødt kjøtt og rene animalske produkter basert på rødt kjøtt og fjærkre du holder deg unna så kan jeg ikke se problemet?
b12 finnes i andre matvarer, og med en tilskudd vil du jo være sikret et godt opptak.
mn om legen ber deg bytte diett ville jeg absolutt gjort det, det å bli syk pga mangler tar mange år å opprette igjen. men så lenge han ikke gjør det så......
Lignende tråder
-
Hypothyreose/whiplash
Av Hsn i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 07-01-07, 08:59 -
Har jeg hypothyreose?
Av snowbird i forumet Lavt stoffskifteSvar: 14Siste melding: 01-12-06, 00:52 -
Hypothyreose og lutealfase...
Av Victory i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 0Siste melding: 01-09-06, 13:21 -
Symptomer på Hypothyreose
Av Tilte i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 31-08-06, 15:37

Svar med sitat
Bokmerker