Hei Magnuna! Jeg forstår ikke helt innlegget ditt! Du skriver at du fikk diagnosen subakutt thyreoditt og at tilstanden vil normalisere seg. Vil det si at du ikke bruker medisiner?

Alle symptomene du beskriver er typiske for lavt stoffskifte: tretthet, rastløshet, mangel på fokus og svettetokter. Har du antistoffer?

Du skriver også at det er sannsynlig at du har en form for ADHD. Etterhvert er jeg blitt ganske skeptisk når jeg hører og leser om mennesker med symptomer på stoffskiftesykdom som også får andre tilleggsdiagnoser, gjerne diagnoser som omhandler psyken, ADHD, manisk depressiv, m.fl. Det er mulig det kan oppfattes som respektløs overfor legene, men det der tror jeg ikke alltid på. Mitt inntrykk er at noen leger ikke har god nok kunnskap om stoffskiftesykdommene. At noen av legene kan tittulere seg som "endokrinolog", gir, dessverre, ingen garanti for at de stiller riktige diagnoser og gir riktig behandling.

Hypothyreose er en sykdom på cellenivå, hele kroppen kan bli berørt av sykdommen. Noen har mange symptomer, andre få. Det finnes ingen fasit, sykdommen arter seg forskjellig for hvert individ. Mitt (uerbødige)inntrykk er at når legene ikke vet nok og ikke forstår at symptomene kan ha sammenheng med stoffskiftesykdom, så begynner de å "rote" med psykiatriske diagnoser. Det kan selvfølgelig hende at vi som har lavt stoffskifte også kan ha psykiatriske sykdommer, men her er rekkefølgen særdeles viktig: FØRST MÃ… STOFFSKIFTESYKDOMMEN BEHANDLES OPTIMALT!

Jeg har selv erfart hvilke "krefter" lavt stoffskifte kan ha, både fysisk, men ikke minst psykisk. Men det har hjulpet å få behandling, føler at jeg nå blir mer og mer meg selv igjen.

Lykke til Magnuna!