Viser søkeresultater 11 til 20 av 26
Threaded View
-
27-11-07, 10:14 #12
Hei dere
Jeg hentet opp denne gamle tråden for å fortelle om hvordan dte har gått for meg.
Før jeg dro tilbake til midtøsten (der jeg studerte) Fikk jeg diagnosen subakutt thyreoditt, noe som altså vil si at tilstanden normaliserte seg selv, og sannsynligvis skyltes et virus som angrep skjoldbukskjertelen.
Selv om formen min også tideligere var ganske god i forhold til de høye TSH-verdiene mine, har jeg slitt endel med typiske problemer knyttet til stoffskiftet, og som også er vanlig i etterkant av sterke virusinfeksjoner som thydeoditt eller kyssesyke. Jeg er temmelig utmattet og i kombinasjon med at jeg sannsynligvis har en form for ADHD ble det etterhvert nesten umulig for meg å fokusere, og jeg mistet nesten et halvt år med studier.
Per i dag ligger verdiene mine rundt 2-3 tallet med normale motverdier, og jeg er i behandling/oppfølging for B12-mangel, som nå er litt høyere enn sist dere hørte fra meg. Det er godt å komme tilbake til spesialisten og endelig bli trodd og tatt alvorlig og fulgt skikkelig opp. Han var ikke overrasket over at jeg måtte kutte ned på studiene mine, i motsetning til andre leger eller universitetsledelsen som virket som om de trodde at jeg fant opp ting (ledelsen sa faktisk rett ut til en venn av meg at de trodde jeg var på ferie når jeg lå syk i leiligheten). Nå håper jeg at denne "etterpåsyken" som jeg må kalle det er enden på stoffskifteproblemene mine og at det ikke tar seg opp igjen til noe permanent.
Hvis noen har noen tips på ting jeg kan gjøre for å lindre tretthet, rastløshet/mangel på fokus,samt de ¤#"#!%"!" svettetoktene som gjør at jeg (siden diagnosen) begynner å lukte svette en halvtime etter jeg går ut av dusjen og inn i reine klær vil jeg være evig takknemelig.
Stina: Hvis du spiser fisk kommer du, som meg, under det som internasjonalt sett kalles Pescitarianisme, men som svært få i Norge vet hva er. Når det gjelder halsbrann kan det være greit å eksprimentere på om du reagerer mer på syre eller basisk mat. Jeg ser for meg at Herbalife er ganske basisk. Det er uansett greit å holde tilbake på de tyngste krydrene. For meg er det en av plagene som har forsvunnet mer eller mindre etter at jeg ble bedre.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
Lignende tråder
-
Hypothyreose/whiplash
Av Hsn i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 07-01-07, 08:59 -
Har jeg hypothyreose?
Av snowbird i forumet Lavt stoffskifteSvar: 14Siste melding: 01-12-06, 00:52 -
Hypothyreose og lutealfase...
Av Victory i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 0Siste melding: 01-09-06, 13:21 -
Symptomer på Hypothyreose
Av Tilte i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 31-08-06, 15:37

Svar med sitat
Bokmerker