Aha....nå føler jeg det begynner å gå opp et lite lys for meg. Jeg har nemlig ikke skjønt dette med anti-TPO helt, og har heller aldri fått verdien målt hos lege (såvidt jeg vet )

Har jeg forstått dette riktig n'Finn:

AntiTPO-stoffene ødelegger kjertelen. Og man har altså disse stoffene selv om kjertelen er helt ødelagt, dvs ikke lengre har egenproduksjon? Jeg trodde på en måte man ikke hadde anti-tpo lengre når kjertelen var ødelagt - for da er det jo på en måte ikke bruk for dem lengre...? HVis du skjønner... ?

Men - så var det å få formulert dette på riktig måte - på hvilken måte påvirker anti-TPO formen til oss som har lavt stoffskifte? For det snakkes jo mye om at TSH må være sånn og sånn, fT4 og fT3 må være på det visst nivå for best mulig funksjonsevne - og dette reguleres med levaxin + evt andre medisiner. Påvirkes anti-TPO av dette? Skjønner du/dere i det hele tatt hva jeg mener ?

Jeg skal nemlig til legen snart, og driver og samler "ammunisjon" - jeg må jo vite hvorfor jeg krever det jeg krever . Og har igrunnen lurt på hvorfor jeg skulle be om antiTPO-prøver i og med at jeg har hatt betennelse i kjertelen, og antar at denne ikke lengre produserer lengre. Har det noe å si liksom?

Hmmm...ikke enkelt å få formulert det en har på hjertet bestandig...men dette må jo være det mest takknemlige forumet hvor man kan slite med sånt...