Sitat Opprinnelig skrevet av Hsn
Har følgende verdier nå:

TSH 3,8
FT4 14

Jernlager 9
Blodprosent 11,6
B12 199

Over til sytinga:
Sliter skikkelig for tia både psykisk og fysisk, og har ikke overskudd til å sloss mere. Føler at helsa går fort nedover, har begynt å hovne voldsomt opp i kroppen, kan øke 6-7 kilo på noen dager men får ikke hjelpa jeg trenger. Hukommelsa og konsentrasjon fører til at jeg ikke makter å skrive så mange innlegg her inne mere, og en samtale i tlf er et mareritt husker jo ikke det som blir sagt. Får anfall der jeg ikke helt vet hvor jeg er, tidsbegreper har jeg heller ikke. Smakssansen og lukte sansen er blitt værre, kjenner nesten ikke lukta av salmiakk, og maten smaker ikke lengre spiser for å bli mett, men det er ubehaglig siden jeg nesten ikke kjenner hva jeg spiser. Venner har jeg nå bare på nett, makter ikke være blandt folk mere. Lever ikke lenger bare eksisterer.
Hej

Prøv at se denne tidligere tråd om smagsans og B12 (hvor der også er endnu en henvisning til en endnu tidligere tråd)

http://www.xlpluss.no/thyroforum/vie...&highlight=b12

B12 værdierne ligger normalt mellem 200-9999. Jeg havde samme symptomer og fik det dårligere og dårligere fordi mit B12 var på vej nedaf over flere måneder. Alting smagte af blod eller jern eller jord. Jeg havde det vældigt dårligt på 230 men først på 209 bestemte jeg mig til selv at tage ekstra B12 vitamin. Jeg fik det først bedre på 365 og nogle mener, at man helst skal ligge på over 500. Der ligger jeg så nu ved at tage 1mg sublingual B12 om dagen Der kendes ikke til overdosis, idet overflødigt vitamin udskilles af kroppen.

Jeg er ikke bekendt med referencerne på dit jern, men 9 ser ud til at være lavt også, så tilskud kunne være en mulighed.

Iøvrigt ligger din TSH højt og din T4 lavt. Der er ikke noget at sige til at du har det svært og rigtigt dårligt.