Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
-
16-11-07, 10:59 #1
snart "schizofren"--please, hjelp meg....
Har akkurat hatt legen på tlf.- vil jeg skal gå ned 50 µg/uke til 825 µg. I aug. var prøvene mine TSH-2, Ft4-18,8-Ft3-6,8. Da tok jeg 825 µg. I 6 uker nå 875-prøver Tsh-0,1, Ft4-24,2, Ft3-3,3 FURST lab... Legen mener Ft4 er altfor høy?!
Har vært i meget dårlig form det siste året. En kjertel som er død, men svært smertefull, værker i hele meg, om kvelden hvilepuls pluss/minus 50, et øye som presser forferdelig, svak muskulatur, brenner i hendene og føttene (cortisolet?), har mista snart halvparten av håret mitt, går med blødning selv om jeg egentlig er for gammel, oftere kald på hender og føtter enn varm, men ofte varm og rød i ansiktet... Vært diagnostisert siden 2005 (da var Ft4-3,2 og TSH113...). Kunne ikke diskutere så mye på tlf., men kan da ikke være overmed., eller?.. Hvorfor har verdiene av FT4og 3 forandra seg såpass? Burde jeg ikke stå lengre på denne dosen? Tusen, tusen takk for evnt. svar!!.. Har fått helt ny lege
da den forrige har flytta, men lite hjelp å få- uansett....Sist endret av Admin; 19-04-09 kl 11:43 Begrunnelse: Fejl-tegn  fjernet
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
16-11-07, 11:25 #2
Trur deg på den siste der gunnda .....
Blodprøver har ofte lengere etterslep enn 6-8 uker så det kan derfor godt være at siste blodprøve refererer bedre til forrige dose.
Det tar også lengere tid å bli stabil. Har legen dårlig tid ? Eller er du utolmodig
Jeg syns jo ikke det er spesiellt lett å forholde seg til blodprøver, og mener de i mange tilfeller tolkes til å si mer enn det de faktisk er fagelig grunnlag for.
Det er fT3 som er den viktigste, og det er da viktig at fT4 er såvidt stor at den kan produsere nok fT3.
Det burde din være etter blodprøvene. fT3 er gått ned og det tyder på at du ennå ikke er i stabile forhold slik at du kan bedømme situasjonen.
Det verste du etter min mening kan gjøre nå er å regulere dosen ! Vent med det til du har stabile forhold.
Symptomene du nevner sier jo det stikk motsatte av blodprøvene!
De tyder sterkt på at du har lavt stoffskifte, og at behandlingen du får i øyeblikket ikke virker !
Så hvem vil du høre på ? Deg selv eller blodprøvene ?
Hvis fT4 også er høy og fT3 er lavere til neste prøve - på samme dose - ville jeg prøvd Liothyronin i tillegg til dosen.
Virker ikke det ville jeg forsøkt Armour.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-11-07, 12:09 #3
Tusen takk n,Finn... Ja, føler meg vel egentlig hypo! Men er så forferdelig trøtt av å diskutere med leger og hele tiden måtte forsvare segselv overfor dem som egentlig skal hjelpe en.. Fikk en stygg nakkesleng i -88, og har brukt mye energi der, men det tragiske er jo at selv med en organisk sykdom må en hele tiden stå på. Takket være dere her så begynner jeg få bittelitt innsikt. Har ikke fått noe informativt fra lege(r)...
Tilbake til saken- da fortsetter jeg på samme dose.. I fjor høst var jeg oppe i 950µg, men ble gradvis med.ned. DA ble jeg syk-visste ikke om dere da, og fulgte ukritisk det som ble sagt til meg. Og siden har alt bare vært et stort rot.Dette går virkelig på HELSA LØS!!!!!!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
19-11-07, 17:38 #4
N,Finn....hvor lenge mener du jeg skal gå på denne dosen før jeg blir såkalt "stabil"----- et par mnd. til? Orker du se på verdiene jeg har lagt inn under Enda et nybegynner spørsmål"--er det noe dere "drevne" kan lese ut av det. Trenger tyngde i argumenta mine når jeg skal møte legen snart.. Jeg var faktisk ok da TSH,n min var 0,015, når jeg sammenligner da og nå. Sikkert mange av dere andre og som kan lese blodprøver!
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
-
19-11-07, 20:18 #5
jeg har svart litt i den andre tråden din.
Men vi ar et par stykker her hvor ft4 blir litt over referanseområdet.
Du har hatt velidg lav ft3 siden mars og det er det aktive hormonet og hvis du får begynne med litt liothyronin så går ft4 litt ned og ft3 opp.
-
19-11-07, 20:52 #6
Det med stabil er egentlig ganske "ustabilt" å si fra min side.
Mine fT4 prøver blir stabile på 2-3 uker, men jeg kjenner det jo ikke enda. Det kan gå litt opp og ned med hvordan jeg kjenenr det enda i mange uker.
Så det er et godt spørsmål hvor man regner fra.
TSH kan visst ta flere måneder før men kan si at måleresultatet blir stabilt.
Men ikke med meg da - jeg tror jeg har en av de mest stabile TSH-målingene her på forumet. Den er <0,01 hver gang uansett dose.
Jeg mener vel til man selv kjenner at man er blitt stabil etter doseøkningen. Det er kanskje ikke så lett å vite sånn i begynnelsen iallfall, men vær tolmodig en 6ukers tid, da tror jeg du skulle kjennt det i et par uker.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-04-09, 02:13 #7
Sv: snart "schizofren"--please, hjelp meg....
Hmm.... det lader til, at at argumenterne ikke har hjulpet på TSH-fikseringen hos lægerne? Det var d. 19. november 2007
Gunnda til MaudAngelica i denne tråd d. 17.04.2009
"Vår, manges, ulykke er nettopp at de ser på kun TSH. Jeg hadde fått en subrimert (men langt fra høye stoffskiftehormon), og ble krafig nedmedisinert. DET er jeg sikker på er årsaken til jeg ble kjempedårlig for vel 2 år siden. og jeg sliter fortsatt..(Og det var etter det jeg tar ut alt av blodprøver, og så selv galskapen!!) Så ikke gå i den "TSH-FELLA"!!!"
Vil det sige, Gunnda, at du har været udsat for det samme som ThomasWH? Uanset forskellig begrundelse fra den ThomasWH har fået.... har lægerne i fulde alvor nedmedicineret dig alene for at hæve dit TSH???
Godt nok florerer der adskillige forestillinger i lægeverdenen om, at et "for lavt" TSH skulle øge risikoen for knogleskørhed, men disse er kun fremkommet som matematisk evidens, stort set ubekræftet af kliniske/empiriske medicinske observationer.... Altså en formodning.
Men selv hvis man antager, at det er korrekt og at et lavt TSH-tal medfører knogleskørhed..... er det (i min optik) så uendelig mere at foretrække (og tage sine forholdsregler), end at skulle igennem hypothyreosens hormon-nedmedicinerings-helvede, når hele kroppen skriger efter hormonet. Ved ikke om jeg har ret, men det forestiller jeg mig.... at jeg hellere sidder i en kørestol, glad og kvik mentalt, end jeg vil igennem dette u-liv, hormonunderskuddet og værre endnu - hormon-nedjustering nødvendigvis må forårsage. Forestiller jeg mig.
Hvordan går det så nu, Gunnda? Er nedmedicineringen stoppet? Af lægerne? Af dig? Er der et lys at skimte for enden af tunnellen?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
19-04-09, 22:34 #8
Sv: snart "schizofren"--please, hjelp meg....
Kjære Anisa!!
Jeg er bare kort innpå, men har kommet meg på beina..atter en gang som du/dere skjønner. Jeg skal skrive/svare mere utfyllende senere; men vil bare si at jeg har sett dette innlegget. (skal lese den henvisningen i pm også..snart)
Men for denne gang: JA --jeg ble meeget syk da de medisinerte meg ned med en subrimert TSH(ft4 var ca.17 og fT3 var2,9!!!)..så jeg i ettertid.
De "ødela " meg da, så for de siste 2 åra burde noen """straffes"""!
Snakker mere senere SNART. Så ber inderlig om at "NYE" her på forumet har dette i tankene!!
Klem og gode hilsner fra Gunnda.Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Svar med sitat

Bokmerker