Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Tråd: Underdosert....
Hybrid View
-
14-11-07, 19:10 #1
Ikke bra behandling å holde deg såvidt innenfor referansområdet på TSH, samt at du før gikk på levaxin og de sa alt var fint og du endte opp med en TSH på 14....
Ja, vi her har er fart at vi må øke all levaxin tilbake igjen når vi begynner med liothyronin og må redusere. 50µg nedgang er forresten for mye, 10µg liothyronin er bare 36µg levaxin, og dessuten så går ft4 og TSH ned og man må øke. Akkurat som du har erfart også.
Hvor er du sånn angående blodprøver?
Jeg ville sagt at alle trenger en bestemt ft4 og ft3 , og det henvises også blandt endokrinologer som forsker til en studie i danmark (Andersen et al) hvor de beviste at et individs set point for t4 er individuell. Jeg mener Wiersinga og noen i Holland fant ut noe lignende men med en anne metode.
Holder ikke å holde pasienten såvidt innenfor referanseområdet for TSH.....
og Haug skriver om at ft4 skal normalt i øvre tredel av referanseområdet og TSH blir lavt.
Jeg selv merker stor forskjell fra såvidt under 50% og over 50%på både ft4 og ft3. Andre har sine individuelle steder hvor de merker at de må ha sin ft4 og ft3. Går igjen på forumene. Og så er det dem som bare trenger å følge TSH. (anligvis rundt 1 for dem)

Svar med sitat
Bokmerker