Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Tråd: Underdosert....
Threaded View
-
14-11-07, 18:17 #10
Okey vi tar det fra børjan.Har stått på levaxin siden -93.Diagnose graves,opererte bort halve kjertelen ble satt på 150 mg lev. Stressede år med to småunger,full jobb i helsevesenet+gårdsbruk.I 2000 fikk jeg akutt rygg og hoftevondt,trøtt som et murmeldyr.Ingen tenkte på stoffskiftet,gikk på smertestillende og beit tenna sammen.I mai 2004 sa det bare stopp,diagnose utbrent,og deprimert.Ka visste vel jeg om stoffskiftet,hadde aldri satt meg inn i det for jeg fikk jo medisiner,og da skulle jo alt være bra
sykemeldt med allle symtomer tilskrevet lavt stoffskifte.Sommeren 2005 tok æ laus,en liten ferigetur til sørlandet.På handletur i "markens" ringte mobilen,turnuslege ba meg komme på legekontoret i nord-norge dagen etter,han hadde tatt noen stoffskifteprøver og det jeg husker så var tsh- 14.Etter dette har jeg prøvd å justere dose men prøvene var så "heldig" å komme innenfor normal,så da måtte jeg jo ha det fint,men det hadde jeg jo ikke.I mars 2007 fikk jeg krangla meg til og begynne på litt lio i tillegg,men fastlege ba meg om og redusere 50 mg lev pr dag,og da folkens e vi kommet til kjernen i problemet,var "ulydig" og trappa ned bare 25 mg lev.og bra var det,for etter blodprøver nu i sept så viser faktisk tallene at jeg er underdosert.Kroppen gir også signaler om det i form av dårlig humøe,vond rygg og hofter,ledd,muskelverk ,vond kjertel,slim og harking,heshet også videre.Nu vil æ bli bedre førr det va æ faktisk ganske raskt etter at jeg begynte med lio,håper inderlig å finne den formen igjen.

Svar med sitat
Bokmerker