Viser søkeresultater 1 til 10 av 36
Threaded View
-
13-11-07, 19:07 #10
Symptomene på lavt stoffskifte er mange, og de fleste sammenfaller godt med andre sykdommer. Tilogmed helt friske mennesker har sånne dager som vi - bare vi har det hele tiden og vel nok hakket verre.
Det er nok prøver man må støtte seg til for å finne ut om du vil hjelpes av hormontilskudd som vi må ha.
Symptomene er så mange fordi det er forskjellige symptomer ettersom hvor lavt stoffskiftet er, og det er mange måter å forklare samme symptom på også.
De fleste får lavt stoffskifte fordi kjertelen ødelegges av en betennelse som er lett å oppadage i blodprøver, men du har ikke det.
Da gjenstår noen få % av tilfellene som får det allikevel. Jeg er av dem, og det er flere her har jeg sett.
Og mitt begynnte og med halsvondt, men hadde dette i mange år før jeg fikk behandling. ØNH-legen fant aldri noe galt. Av og til viste cranierøntken at bihulene var massivt fortettet, men det var ikke noe galt der.
Er du av de få, så vil funksjonsprøver av kjertelproduksjonen av og til kunne si noe.
TSH blir noen ganger litt høy, eller fT4 blir litt lavere enn den pleier å være.
Denne status bryr ikke legene seg om.
De vet egentlig ikke akkurat når de skal begynne å behandle.
Utviklingen av lavt stoffskifte er ofte et forløp som utvikler seg sakte - mange leger mener man skal vente lenge - få mener man ikke skal vente lenge. Fagelig diskusjon på gang altså.
Er det best å vente lenge med å behandle et sår ?
Nevn en sykdom det er best å vente lenge med å behandle ?
Var jeg deg, ville håpe å be for at jeg ikke hadde den driten her .......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005
Av knokkel i forumet Lavt stoffskifteSvar: 72Siste melding: 11-05-13, 22:25 -
Har fått beskjed om at jeg ikke har lavt stoffskifte, men formen min "kræsjet" igjen
Av jolene i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 59Siste melding: 03-09-11, 14:06 -
Kan jeg ha hatt el har lavt stoffskifte selv om det ikke synes godt på prøvene?
Av Aina i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 27Siste melding: 07-10-10, 21:15 -
Har jeg lavt stoffskifte? Hva tror du?
Av tulia i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 29-12-09, 17:25 -
Ny her og tror jeg har lavt stoffskifte
Av marthemaria i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 12-11-07, 19:24

Svar med sitat
Bokmerker