Tusen takk, folkens!

Ang Levaxin, så lurer jeg jo på om den kan være med på å gi meg de fryktelige muskelsmertene, krampene osv. Derfor vil jeg forsøke om jeg kan klare meg uten, og om det gjør noen forskjell.

Men jeg skjønner at dere ikke kan råde meg til hvor stor dose eller når jeg evt skal kutte Levaxin, ettersom hvert enkelt menneske er forskjellig.

Likevel setter jeg veldig pris på deres tilbakemeldinger, for når man er så veldig i tvil selv - og litt bekymret for å gjøre noe galt, så er det betryggende uansett å se hva dere skriver. Og det hjelper nok til å balansere mine egne antakelser.

Jeg er jo litt redd for veien - for å bli hyper. Men på den andre siden så skremmer det vel like mye, ja nok mer, å forbli i den tilstanden jeg er i. Jeg innbiller meg kanskje at hvis du blir hyper på Armour, så blir det så forskrekkelig ille - da av andres erfaringer her inne. Ble jo hyper på Lio + Lev. Er det da verre å bli hyper på Armour, eller ikke? Det er litt lettere å gå på en vei når du vet nøyaktig hva som kan vente deg.

Og de symptomene jeg fikk først da var diare hele tiden (men ingen sikker indikator siden jeg ofte har det uansett). Totalt søvnløs så og si (heller ingen sikker indikator ettersom jeg også ofte er det). Veldig hjertebank (men det har jeg jo også til tider som hypo). Og veldig sult - den var vel mest markant, for så sulten er jeg sjeldent. Men jeg tror at hvis jeg skal vente på den sulten som symptom, så er jeg kommet for langt. Mulig hvis jeg får de andre symptomene samtidig at jeg raskt kan skjønne det. Og om jeg bare kunne være våken slik at jeg også raskt forstod hva som foregikk. Men det er jo som sagt ikke lett, når noen av de symptomene som indikerer hyper, opptrer hos meg uansett både titt og ofte. Men hjertebank, total søvnløshet, større sult hører jo helst til uka før menstruasjon. Diareen kommer og går, så den nytter det ikke med... Men hvis jeg får de andre symptomene på andre tider i måneden, bør jeg kanskje være forsiktig. Og dog... jeg fikk jo mer hjertebank og søvnproblemer når jeg begynte på Armour, og hver gang jeg økte dosen. Og n'Finn snakker jo om reaksjoner når man øker dose, så jeg kan jo ikke gi opp med en gang heller. Hm... vanskelig.... Men n'Finn har vel også vært inne på dette med å øke dosen. Gå tilbake hvis symptomer oppstår. Og så forsøke igjen senere....? Oi, mye å huske på for teflon-belegget...

Ja, Nora, hva jeg egentlig trenger av FT3 og FT4 vet jo ingen, ettersom jeg aldri har vært god etter at jeg ble hypo/begynte på Levaxin - har bare blitt verre. Så umulig å vite på forhånd, som du sier. En og en halv grain gjorde jo ingenting for meg i alle fall, heller ikke to grain. Og nå har jeg trukket den betente rotfylte tanna, så det er heller ikke den som hindrer Armour i å virke. Så jeg må nok forsøke meg på en litt høyere dose ja.

Og ja, n'Finn - fikk Voltaren for ryggen, om jeg ikke har sagt det før. Men musklene er jo uansett blitt verre og verre. Spesielt ille i år pga den kalde sommeren - tror jeg selv, fast og bestemt. Og muligens progresjon av sykdom, hva den nå enn er for en mystisk sykdom ;) Håper inderlig Armour hjelper på musklene etterhvert da. Men ikke helt borte hos deg, ser jeg, heller ikke i ryggen. Har vi hatt noen diskusjon på hva thyroxin-mangel/stoffskiftetilstander egentlig gjør inne i muskel-cellene siden noen av oss blir så dårlige? Tror dette er mye mer enn "fibromyalgi".

SÃ… - hold kjeft, Stina!