Viser søkeresultater 11 til 17 av 17
-
29-10-07, 23:26 #11
Ja, Lykke, det passer, at man svinger meget i starten af en behandling. Det gjorde jeg også. Det er svært at vide, at man er i gang med behandling og så skulle vente og vente på at det bliver bedre. Det bliver bedre, men det tager tid. 6 måneder til et år.
Opprinnelig skrevet av 78lykke
Dine tal er ikke gode nok endnu, og det vil tage tid, inden medicinen og din krop virker rigtigt sammen.
Opprinnelig skrevet av 78lykke
B12 skal helst over 365, før du begynder at føle dig bedre tilpas med depressionen, sitren i muskler m.v.
Hvis din læge ikke har givet dig B12 vitamin, så gå ud og køb B12 vitamin piller i en helsekostbutik og begynd selv. Det er vigtigt for dig at få B12 i gang, for det tager også tid før end B12 begynder at virke.
Hold modet oppe, Lykke!
-
30-10-07, 10:00 #12
Hej Lykke
Jeg synes du skal skifte læge Lykke. Især når du fortæller at du har været syg igennem flere år, med et alt for højt TSH uden at han har grebet ind.
Min læge accepterede at sætte mig i behandling selvom mit TSH lå lige på grænsen af hvad der var normalt. Nogle dage lå det over 4 andre dage på 3, 3 f.eks.. På et tidspunkt var TSH oppe på 10 (målt en aften jeg blev indlagt) og så gik han med til behandling.
Det skal siges at jeg i et par år har været til knyttet en endokrinologisk afdeling, med et TSH på 4-5 uden at man mente behandling var nødvendig....
Jeg har læst meget om det, bl.a. at man i Tyskland behandler når TSH er over 2, så jeg føler mig bekræftet i (også med hjælp fra Sonjas forum), at behandling er nødvendig.
Når jeg har gode dage føler jeg mig virkelig hjulpet af Eltroxin, men de dårlige dage er jeg parat til at opgive alt. Jeg har det værst om formiddagen, men oplever også som du, at det kan svinge fra time til time. Jeg kæmper stadig med at finde den rette dosis..
Jeg har det værst de dage hvor jeg sover tungt om natten, så går jeg i en døs hele dagen, og har svær kvalme og "brain-fog".
Kan ikke huske om jeg fik svaret på alle dine spørgsmål...
Men altså, jeg synes du skal skifte læge. Det er vigtigt at man føler sig respekteret og taget hånd om...
Mvh. GItte
-
01-11-07, 08:56 #13
Hej igen...
ja, jeg skal have taget mig sammen og skifte læge,- heldigvis har jeg en psykiater som tager alt dette stofskifte seriøst,- men nu har han afsluttet mig da jeg jo endelig efter 1 år er begyndt at få det bedre
..ikke pga den anti-dep men eltroxin.
Det med at de i andre lande har en lavere grænse værdi inden for feks TSH skyldes nok at de bruger en anden metode og andre analyser. Jeg er uddannet hospitalslaborant og har derved set at der findes mange forskellige måder at udføre disse analyser på, og derfor er reference intervallet også forskelligt...tror det er derfor
Gitte..du spurgte hvordan jeg havde det med job. Jeg er stadigvæk i arbejde, men heldigvis køre vi med mange vagter og har derfor mange fridage. Kan bedst med mine vagter hvor jeg er mig selv, slipper for at det sociale samvær, og så mine fridag derefter. Jeg er ikke god til at være på arbejde om dagen med en masse andre...specielt ikke på mine dårlige dage..bliver så usikker, træt, ukoncenteret osv, det er som om jeg fungere bedst om eftermiddag/aften. og jeg er helt brugt for energi når jeg kommer hjem...men så har jeg 2 små drenge der også har brug for sin moar...så kl 20 når de sover, er jeg selv HELT færdig...
mvh
Lykke
-
01-11-07, 18:45 #14
Hej Lykke
Dejligt at høre fra dig.
Det er på en måde rart at høre at man ikke er alene midt i al sin elendighed!. Du har en virkelig god måde at beskrive situationen på. Jeg har det også allerbedst når jeg kan passe mig selv! På jobbet er jeg eneansvarlig, på godt og ondt men med meget kundekontakt. Nogle gange sidder jeg og ønsker at folk kunne blive væk. Ja som du skriver træt, usikker og ukoncentreret. Ja og jeg har det som regel også meget bedre om eftermiddagen. Igennem de sidste 2 år har jeg måttet gå i seng sammen med mine børn om aftenen - efter kl. 20 er jeg TOTALT færdig. Det er slemt at hænge sammen og klare hverdagen med familien..:o(
Sejt at du har holdt ud så længe med depression og så højt et TSH. Jeg tror på at du nu er på rette vej, selvom vejen kan være lang. :O/
Mange hilsner
Gitte
-
01-11-07, 19:35 #15
Hej igen...
Jeg bliver helt nysgerrig for at høre mere om dig...hvor gammel du er, hvor i landet du befinder dig...
Jeg er jo 29 år, og er fra sydsjælland,og alt dette startede da jeg var 14 år, og begyndt at blive meget nervøs i skolen...fik simpelthen angstanfald. Viste med det samme hvad det var, da jeg altid har været en stille nervøs pige. Senere blev det være og være, men værst var det da jeg ventede vores ældste dreng i 2001. Næsten fr først dag i grav. fik jeg det meget værre, og det endte med at jeg næsten ikke turde gå ud og handle. Efter fødslen fik jeg en ordentlig efter fødselsreaktion og jeg blev rigtig deprimeret, men efter flere læge besøg tog han mig seriøst og gav mig anti-dep...tænk der viste mit TSH sig til 9,9, og han giver mig anti-dep. Det hjalp og jeg forsatte...I 2004 blev jeg gravid med vores yngste,og der havde jeg det også meget skidt i grav trods anti-dep...overvejede faktisk at få det fjernet, men ønskede jo også et barn mere. Det gik og senere i graviditeten fik jeg det bedre, og efter fødslen havde jeg de bedste mdr i mit liv. I sep 2006 fik jeg en hormonspiral, og 14 dage efter fik jeg et voldsomt angst-anfald og sad bare og græd...på arbejdet
Fik skiftet anti-dep, men det har bare ikke virket rigtigt. Fik i sep 2007 fjernet spiralen og fik det lidt bedre...men stadig ikke tilfreds. På jobbet er der en der lider af forhøjet stofskifte, og jeg lod mærke til at nogle af hende symptomer lød som mine. Derfor fik jeg taget prøver for det sammen, som så har gjort at jeg forhåbentlig har fundet en forklaring på de ting jeg slåes med.
Håber jo som sagt at det er det, -tænk jeg kan bedre acceptere en fysisk sygdom end psykisk.
Men samtidig bliver jeg også lidt bange for at alt dette er bare for at finde en forklaring,- og at det slet ikke er det. Føler jo at min læge ikke tager det seriøst, og han virkede ret irreteret på mig tilsidst, som om jeg er en hypokonder og bare prøver at lede min angst tilstand hen på en forklarlig årsag..forstår du??
Nå, det blev en lidt længere forklaring.
mvh
Lykke
-
01-11-07, 20:36 #16
lykke, TSH har samme tall uansett analysemetode. Blir kalibrert mot et standard-TSH-preparat.
les og så litt i NACB guidelines på testing for thyroid på www.nacb.org (dokumenter som man må laste ned, pdf eller word)
ft4 og ft3 varierer, men ikke TSH.
referanseområdene setter laboratoriene, eller produsentene, eller et program som NORIP. PÃ… Aker sykehus satte de ned referanseområdet til 3,6 etter HUNT-undersøkelsen (hvor de utelukket dem med anti-TPO over 200, mens normal postiv anti_TPO hos dem var 100, så de fikk med en nmengde påositive. Jeg har alltid 106 elelr sånt hos dem.
I tyskalnd utelukket de alle med unormale ultralyd av skjoldkjertelen (man ser hashimotos lenge før blodprøven viser noe) og de kom opp med en øvre grense på 2,12. NACB forslår 2,5 . Så valget er bevisst, eller at de tar tilovers blod fra kolesterolscreeening og tar vekkde øverste 2,5% og nederste 2,5%. Da blir referanseområdene typisk noe større/høyere sidenmange med hypothyreose er med.
-
17-09-09, 22:24 #17
Sv: nogle der kan hjælpe mig??
Hej Lykke

Jeg er ikke gitteh, men jo, jeg kan godt forstå dig. Jeg har lige kigget på din megalange tråd her: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=8685 og ser at du skrev dit indlæg her for 2 år siden, så tilbage er bare håbet om, at de to sidste år er gået bedre for dig, end årene forinden. For guderne må vide, at det ikke var en dans på roser, at være dig.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hashimoto's siden 2003
Av Sharon i forumet Lavt stoffskifte av BorrelioseSvar: 152Siste melding: 25-07-15, 07:28 -
Er du en føjelig, loyal patient, eller tør du være din læge "utro"?
Av Anisa i forumet Hos legenSvar: 6Siste melding: 13-07-11, 20:49 -
Flere omganger med høyt stofskifte i årevis
Av RKN i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 11-10-08, 12:07 -
blodprøvesvar og lidt spørgsmål
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 29-05-07, 18:01 -
Fuld af spørgsmål!
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 16-03-07, 21:37
Svar med sitat

Bokmerker