Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Threaded View
-
01-11-07, 10:50 #2
Heisann,
Egentlig er det meningsløst å ta Anti-TPO flere ganger etter at du har fått bekreftet en gang at den er positiv (altså over øvre grense).
Har du den en gang, så blir du liksom ikke kvitt den, selv om den går litt opp og ned.
Det legen heller burde fokusere på etter at Anti-TPO er påvist er TSH, FT4 og FT3.
TSH ligger fremdeles ganske så høyt. Selv trives jeg best med en TSH på under 0.1.
FT4 skal også ligge i øverste grenseområde, men denne viser seg ikke her etter at du begynte med Levaxin.
Min FT4 skal helst ligge inntill øverste grenseområde. Jeg har litt problemer med akkurat FT4, den regulerer seg ikke like fort som TSH etter doseøkning.
Men, du er nå på 25 microgram om dagen. Jeg begynte selv på 12.5. Og økte denne til 25 etter 3 uker. Deretter ble det økning til 50 etter tre måneder. Etter enda tre måneder ble det 75. Denne økningen gjorde jeg selv (legen min var veldig fleksibel, og sa at jeg var den eneste som kjente min kropp).
Nå er jeg på 125 etter at jeg ble diagnosert i Mars 2005.
Det er veldig viktig at du tar tiden til hjelp. Levaxin og andre lignende medisiner er ikke vidundermedisin som begynner å hjelpe på dag en. Blir det for fort økning så kan det være ett lite sjokk for kroppen.
Så beregn deg på å bruke noen år på å finne den beste dosen.
Min doseberegning er ikke klar, og blir justert stort sett hver 6 måned.

Svar med sitat
Bokmerker