Side 2 av 14 Først 1234567891011121314 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 136
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Velkommen Lilja

vil bare ønske deg god bedring. Den legen din virker sløv og syns du bør bytte ham ut. Selv har jeg også hatt dårlig møte med endokrinolog, så det er slett ikke alle av dem som er så flinke. Det er kanskje slik at de er flinkere på f.eks diabetes eller annen stoffskiftesykdom de er spesielt interessert i.

For meg virker det nesten som om legene er redd for å stille diagnosen hypotyrose, enda det ikke er en så uvanlig sykdom. Jeg arbeider som helsesekretær og nesten daglig skriver jeg om pas som også har hypotyrose så så skjelden kan det ikke være.

Det virker som om mange leger kommer med en rekke andre forslag i stedet for hypotyrose og skylder på bl. a depresjon det er visst veldig populært å skylde på det.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    176

Standard Haha, endelig en forklaring på merkelige symptomer!

Regner med at denne linken ikke er ny for dere, men det var den for meg:

http://www.stopthethyroidmadness.com/long-and-pathetic/

Mange gode, gamle og velkjente symptomer her, men det var 5 som jeg trodde jeg var den eneste som hadde (jeg trodde det var sånn jeg var, ikke at det var hypotyreosesymptomer):

- klarer ikke å stå for lenge (jeg setter meg heller ned på en grøftekant enn å stå for lenge)

- uleselig håndskrift (ja, jeg klarer nesten ikke å skrive ord riktig lenger, har en slags skrivedysleksi og skrifta er stygg som juling. føler meg svak i hånda)

- laktoseintoleranse (jeg har akkurat blitt testet ved en gentest - og fikk selvfølgelig svaret at jeg ikke er det - det er jo ikke laktase-genene mine det er noe galt med)

- intoleranse for andre mennesker (noen ganger blir jeg helt tullete hvis folk kommer for nær meg eller prater for mye o.l. Da må jeg rett og slett forlate rommet)

- får ikke til å spise om morgenen (jeg tvinger meg selv til å spise noe, men til og med ikke den fantastiske kindersjokoladen frister - jeg blir kvalm ved tanken på mat)

Nå vet jeg ikke hvem det er som driver denne siden, men det var som å komme hjem for 2. gang (1. gang var når jeg fant denne siden og dere )

Noen som kjenner seg igjen i dette?

Hilsen Lilje
    Autoimmune sykdommer:
    -Hypothyreose siden 1993 (tar nå 875 ug Levaxin i uka + 15 ug Lio daglig)
    -Cøliaki siden ca 2001
    -Vitiligo

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    176

Standard

Takk for det cat!

Det betyr utrolig mye å ha en plass å diskutere denne sykdommen - leger kommer i alle fall aldri til å høre på meg! Jeg kjenner meg igjen i 95% av alle symptomer som listes opp rundt omkring og likevel påstår de jeg er bare "maskert deprimert". :evil: Når man har påvist hypotyreose så synes jeg at legene må sjekke dette _grundig_ før de begynner å bable om depresjonstendenser.

Jeg trodde at endokrinologer var eksperter på dette jeg, spesielt han jeg skulle til siden jeg fikk høre at hans "spesialfelt" var hypotyreose. Det kan han jo umulig være slik som jeg ble behandlet så endokrinologer er absolutt ikke noen hypotyreose-guder (selv om de kanskje tror det selv? :twisted: )

Hilsen Lilje
    Autoimmune sykdommer:
    -Cøliaki siden ca 2001
    -Vitiligo

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Standard

å jada!! bortsett fra laktoseintoleranse og matlyst om morgenen. F.eks: Hvis jeg er ute og handler og må vente på noen, må jeg sette meg ned (sammen med de andre gamlingene!) Håndskrift: Den har aldri vært pen, men nå skjelver jeg så på handa at man skulle tro jeg hadde Parkinsons. Skulle skrive på noe i en forretning idag, og brukte så lang tid at jeg syntes jeg måtte be om unnskyldning. Tror jeg må få tatt nye prøver snart, for lunta er temmelig kort for tida. Sur og grinete for ingenting!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Kjenner meg igjen i alt, unntatt laktoseintoleranse (så vidt jeg vet).
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Mar 2007
    Sted
    Østfold
    Alder
    59
    Meldinger
    101

Standard

Kjenner igjen alt sammen.
    Laktoseintoleranse dukket opp i voksen alder.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Alder
    63
    Meldinger
    421

Standard

Visste ikke om det med å stå for lenge. Det har jeg merket. Utydelig skrift, ja, det har jeg. Skriveleif osv. Jeg synes jeg er tolerant, men har merket jeg av og til ønsker folk langt vekk.
    Laktoseintoleranse tror jeg ikke at jeg har.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Det med å stå for lenge - det har jeg tidligere hørt kunne være et symptom på sliten binyrebark.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Kjenner meg igjen i mye av det. Jeg plages også av å snakke i telefonen eller være sosial dersom jeg er dårlig. Blir sliten av det.

Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    176

Standard

Hvordan tester man sliten binyrebark da? Skal til legen om ikke så lenge så kunne jo ha spurt om prøver (får sikkert ikke lov å ta dem, men )
    Autoimmune sykdommer:
    -Cøliaki siden ca 2001
    -Vitiligo

Side 2 av 14 Først 1234567891011121314 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn