Sitat Opprinnelig skrevet av nora
Det er 50 mikrogram, en lav dose, og den dosen mange startes på.

kanskje du ikke trenger levaxin, men jeg bare fabulerer vilt. jeg har ikke lov å foreslå at du kutter ut for å se hva som skjer.

hent ny resept unasett, du får det vel i luka, har hendt meg flere ganger.
Ja jeg har vært og spurt i luka men hun mente jeg måtte vente på resept og at det tok ett par dager ... Så her sitter jeg da og venter

Kan fortelle litt om hva som har skjedd siden jeg fikk vite jeg har lavt stoffskifte.
Det begynte med depresjoner og plutselige "gråtetokter" hvor som helst uten noen som helst grunn.
Dro til legen da jeg ikke er ei som "er sånn" og ville finne ut hva dette kunne være.
Dette var for ca 6 år siden.

Hun tok prøver og sa jeg har lavt stoffskifte, da begynte jeg med tablettene.
Hun tok 2 blodprøver av meg i løpet av det året jeg hadde henne som fastlege selv om jeg forandret meg fra å være ei sprudlende jente til ei deprimert sytete jente. Jeg sa ingenting.

Så flyttet vi og jeg fikk ny fastlege, fortalte henne at jeg har lavt stoffskifte og gjerne vil ta blodprøver for å se om jeg har rett dose.
Hun tok blodprøvene og senere fikk jeg høre fra henne at nei jeg hadde ikke lavt stoffskifte og kunne slutte med tablettene.
Vel, jeg gjorde det og var uten tabletter i godt og vel over ett år.

Så flyttet vi igjen til der vi bor nå (hehe mye flytting ) og jeg fikk atter en ny fastlege.
Siden jeg fortsatt følte meg som dritt og ikke levde ett liv men kun eksisterte tok fastlegen min blodprøver og sa hun ble "sjokkert" over at jeg ennå var oppegående Javel tenkte jeg og begynte å ta tablettene hun ga, en tab 50mg annen hver dag (utenom sønd). Formen gikk opp og ned, noen dager bra mens andre :evil:

Tok nye (har vel tatt ca 10 prøver på 3 år nå) blodprøver og fikk justert dosen til en 50mg tab. hver dag.
Det er vel da jeg tror disse "småtrolla" dukka opp. Alt fra hjertebank til følelsesløse tær, men no i en uke som jeg har vært uten er så og si alt helt borte.
Jeg har ikke lyst til å begynne igjen siden alt er så utrolig bra nå, har til og med fått meg ekstrajobb og det er lenge siden jeg har hatt
Er så redd for at om jeg begynner på tablettene igjen så kommer jeg til å krype i kjellern og må slutte å ta vakter :(

Shit dette ble langt, jeg beklager virkelig.
Er bare så "godt" å få snakket om dette med noen som kjenner til lavt stoffskifte