Viser søkeresultater 1 til 10 av 28
Tråd: Noen som kan hjelpe?
Threaded View
-
28-10-07, 12:01 #9
Jeg har sett andre MS-pasient på stoffskifteforumene, og de har skrevet at mange avs ymptomene ble bedre atter at de fikk begynne med stoffskiftemedisiner. En hater Edna Kyrie i england. MS-en har blitt verre igjen , men hun har vært utroloig mye bedre i mellomtiden på stoffskiftemedisin. det går an å maile henne . HUn måtte til Dr. gordon Skinner tror jeg og han har hatt en sak mot seg fra none endokirnologer i england. Ingen pasienter har hatt noen klager på ham. Vi har ingen slik praksis r i Norge, og fastlegen din kan gi deg en prøve på levaxin for å få ft4 opp i øvre normalområde, slik set står i haug sin artikkel. Altså ikke oversoering, men en sånn dosering som resten av oss får.
Men, hva er referanseområdene på de tallene som du oppgir?
Hvordan ser prøven dine ut over tid? Har de vært like?
Legene pleier å ta flere prøver over tid, selv med en høy TSH og lav ft4.
Du skriver at du er gravid, og da er det viktig at fosteret ikke får for lite t4. Jeg synes din ft4 er relativt lav (men jeg vet ikkereferansområdet).
Hvis det er 10-22 som er typisk, er 16 midten og det er bedre å ha ft4 fra 16-21 sånn helt generelt uten å uttale seg om deg.
Jeg kommer her med svar som gjenspeiler hva pasientene sier, erfaringer altså.
endokrinologene er også obs på thyroidea og svangerskap, og det er kommet noen nye internasjonale retningslinjer og man gir nå fortere thyroxintilskudd og man øker dosen straks ved svangerskap hos dem som allerede tar levaxin.
Egentlig burde kanskje legen din søkt om en kommentar fra en endokrinologisk poliklinikk fordi du er gravid og har lav ft4 og mulig en feil ved hypofysen slik at TSH ikke kan stoles på. Men du kan være uheldig og endokrinologen krever ft4 under referanseområdet og TSH samtidig godt under referanseområdet for å starte behandling. Hender det også.
Ta dette opp med gen din, helst, og se hva han sier.
Og, som pasient kan du ha en del å bestemme om behandlingen oså.

Svar med sitat
Bokmerker