Viser søkeresultater 1 til 10 av 28
Tråd: Noen som kan hjelpe?
Threaded View
-
27-10-07, 22:18 #2
Hei stine - er du ny her så velkommen da
Mange lurer på det du lurer på - du er ikke alene .....
Prøvene dine er innefor de grensene som defineres som normalt.
Men jeg syns det er viktigere å spørre deg om du har det fint - enn å lure på om blodprøvene kunne vært litt anderledes.
Det er flere problemer med å tolke blodprøver.
Grenseverdiene framkommer av blod fra antatt friske personer.
Og det er ikke vi.
Det er også slik at blodprøvene reagerer på hormoner som er tilstede i blodet, og det er ikke sikkert de når frem til bestemmelses-stedet og begynenr å virke.
Det er også sånn at når vi bruker Levaxin så erstatter vi alle kjertelens produkter med bare ett av dem. Det gjør at blodprøvene endres i forhold til friske personer.
Jeg syns vi må spørre oss selv hvor lenge vi skal gå på den bløffen der.
Bruken likner etter mitt syn på det samme lureriet som den gangen geologene måtte ha "kvista" å skylde på hvis det ikke var vatn der det ble påvist å være.
Nå skal det sies at blodprøvene passer for noen - og noen tror de passer for dem, men gjør det ikke - som meg. Jeg må ha TSH=0 fT3=10 fT4=17 og hadde det aldeles jævlig innefor de normerte grenseverdiene.
Jeg begynte sakte å øke dosen og fikk det både verre og bedre før jeg var oppe på en for høy dose i noen måneder. Nå er jeg litt under den, og har det fint.
Hvor lenge vet jeg ikke, men håper.
Jeg ville spurt legen om å forsøke en høyere dose.
Allerhelst få aksept av legen til å forsøke deg fram om du får det bedre på en høyere dose.
Hvis denne ikke er med på det, så hadde jeg forsøkt på egen hånd.
Jeg hadde ikke latt min helse være avhengig av en annen - lege eller ikke.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker