Hei Lilje
Det er desverre mange som melder om slike opplevelser når de endelig kommer til spesialist. Antar at legen din får på pukkelen av samme fyren fordi han har kastet bort tiden hans !
Sånn er systemet - det er premissene som stoffskifteforeningen vil samarbeide under.
Jeg mener vi isteden burde sette våre egne premisser for hvordan man skal behandles og sette opp en liste over de legene som ikke følger våre råd. På nettet !
Butikker og andre fagfolk må finne seg i kundene navngir dem å setter karakter på nettet - så skulle legene være untatt ?

Jeg også hadde en "skjul depressjon" og blåste lenge av anklagen, men for å få en slutt på det forlangte jeg å komme til psykiater. Han av-viste anklagene og skrev tilbake at han ikke fant tegn på noe slikt.
Jeg var åpen og sa at jeg hadde mange grunner til å være bekymret og at hvis man ikke viste tegn på depresjon når livet går til helvete så er det vel større grunn til bekymring - og at jeg heller var nærmere det siste.
Jeg sa også at jeg trente mye og var aktiv og at det ikke virket inn på det kroppslige.
Han sa også at om man oppdager bekymring er det langt til en depressjon, og det er enda lengre vei å gå for å finne ut om den er årsaken til et kroppslig problem.
Den tiden "visste" man jo også at magesår hadde en depressiv årsak.
Helt til men fant at det var en bakterie som lot seg kurere med antibiotika.
Ordet depressjon blir brukt i utide og en endokrinolog kan ikke uttale seg faglig om slike problemer.

Du har jo flere opplagte områder som jeg syns burde undersøkes nøyere også. Det bør jo være en legeoppgave å rettlede deg til dette.