Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
-
23-10-07, 12:56 #1
Får psykomotorisk fysioterapi-andre som har prøvd?
Har siste mnd fått psykomotorsik fysioterapi, etter anbefaling fra en ekspert på utmattelses tilstander på et sykehus.
Etter jeg fikk slik behandling har jeg blitt så INTENST dårlig, psykisk og fysisk sjuk så jeg er helt totalt ufør.
Dette er slik behanldinga virker, kroppen "slipper takte" og alt man har strevd med og spent og strammet seg opp for pga sykdomm og problemer, kommer fram.
Andre om har erfaring fra slik behandling?Har "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
-
23-10-07, 15:01 #2
Hei Tor,
Jeg hadde psykomotorisk behandling i nesten et år etter en bilulykke. Jeg må si at det funket utrolig bra hos meg. Hun jobbet som du nevnte med hele kroppen - holdning og avspenningsteknikker. Jeg merket at det var mange andre plager som slapp taket etter å disse timene også.
Jeg bruker faktisk noe av de tingene den dag i dag. Gjør noen øvelser hun viste meg enda, og de hjelper utrolig godt!
Håper at du får like god nytte av det som jeg gjorde.
Lykke til...Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
-
24-10-07, 11:08 #3
Hei!
Jeg har hatt 6 behandlinger siden juni. Visste ingenting fra før om behandlingen. Det var fastlegen som henviste meg dit.
Inntil nå kan si at det hjelper. Har fått små øvelser som hjelper for spente muskler. Samtidig har jeg fått prate og fått hjelp til å mestre hverdagen med lite energi. Hun hjalp meg å finne frem de tingan som stjel energien.
Etter behandling har musklene hun har behandlet verket i et par dager, og så er det blitt bedre.
i begynnelsen var skeptisk til behandling siden jeg visste så lite om den. Var og dritt lei om å prate meg selv og mine problemer. Men utrolig nok så hun fikk meg på gli og t.o.m. så gråt jeg på første timen! En av mine problemer har vært at jeg får ikke til å gråte.
Prøv å gi behandlingen en sjangse, du blir neppe verre av den(unntatt de første dagan).
-
24-10-07, 13:32 #4
Hei!
Jeg fikk psykomotorisk behandling etter at jeg fikk fibromyalgi-diagnosen. Jeg gikk til behandling i ett og et halvt år og jeg tror det reddet livet mitt. Det var fryktelig slitsomt både psykisk og fysisk de første månedene, men jeg ble etterhvert utrolig mye bedre.
Jeg lærte også å forstå kroppen min litt bedre og har brukt det jeg lærte i alle år etterpå.
Lykke til.
-
24-10-07, 15:21 #5
Interesant.
Personlig har jeg vært helt invalidisert og psykisk og fysisk "døds-sjuk" i 3 uker, men har stått i situasjonen. Håper det ikke varer så mye lenger.
Er jo kanskje noe med at jeg ikke bare har Hypothyreose men har hatt en del andre vansker i livet.Har "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
Svar med sitat
Bokmerker