Viser søkeresultater 11 til 20 av 22
-
18-10-07, 16:25 #11
Masse postinger på thyroid.about.com forumet fremdeles. Stor sak.
Her er en av dem i tråden hvor det er snakk om at Oprah er hyper (hun sa jo så, og at hun går opp i vekt som hyper. Ved hyperthyreose kan det å stresse ned og drikke soyamelk hjelpe litt...)
"Yes, I did watch it but didn't catch any exact naming of the thyroid disease just her saying she blew out her thyroid. What a term to use.
I don't think she understands what she's dealing with and she seems to dote on that Dr N. and she's all new age although what she's talking isn't new age, we just think it is.
"
Her er en som så nøye på programmet, og hadde kjøpt Christianne Northrups bok noen år siden:
"I saw mention of this on Entertainment Tonight, and luckily had TiVo'd the episode because I wanted to see Dr. Christiane Northrup. It was actually an interesting episode. I had bought Dr. Northrup's "Women's Bodies, Women's Wisdom" about 10 years ago but at 700+ pages, never got through the whole thing. However, I am a believer in her mind-body-spirit philosophy. Contrary to Mary Shomon's article at http://thyroid.about.com/ today, I think what Dr. Northrup said made a lot of sense. I've been doing a ton of reading (am reading 5 books) the last couple of weeks on thryoid and adrenal fatigue. Although I was disappointed she didn't come right out and say the first guest had a thryoid problem (she listed several symptoms that I've had recently, and they all sounded like thryoid to me), the information she presented about hormones and how to take care of yourself made sense. There were several women over the course of the show who were all overweight and suffered from problems that sounded like thryoid disease. They all led busy lives, as we all do, and none of them ate breakfast. So it was good advice that everyone should eat breakfast. I don't want to make this post any longer but you can read more about the episode here, http://www2.oprah.com/health/yourbody/s ... _101.jhtml.
Oprah never mentioned whether she was hyper or hypo -- all she said was that she "blew out" her thyroid, which we all agree makes it sound like she has no idea what she's talking about. How she was able to recover in so short a time, I don't understand. I really wish she'd do an in-depth show about thyroid disease with real information women can use. She should have Mary Shomon and Dr. Richard Shames and Karilee Shames as guests.
"
en til:
"Hi Yes, I saw that on E news show last night too. They said she had hyperthyroid , she said she couldn't sleep, had anxiety, and she said most people lose weight but she didn't, then she said she went hypo , and she wanted to sleep all the time, had no energy and gained 20 pounds..... They did not say how she was being treated. I was thinking maybe she had Graves, from the way it was described..... It wasn't too specific, just a short piece on it..... "
en annen:
" stopped watching Oprah back when Dr. Phil used to be on her show...I subsequently have refused to ever watch Dr. Phil even though my parents seem to like him for some warped reason, and will call to tell me to turn on the show...to which I politely thank them, and go about what I was doing before they called. It was the episode with Dr. Phil telling the woman she wasn't fat because of her thyroid that did it for me, and I also just can't stand the guy. "
(det har vært mange postinger før om dr. Phil, at han flere ganger har sagt at men ikke blir overvektig av hypothyreose, og at man lider at fork-in-mouth diesase...
-
18-10-07, 16:36 #12
Artig den der. Vet ikek om jeg skal le eller gråte.
Opp i vekt som hyper ?
Klar diagnose her : Hun har "blodwork" som stemmer med hyperthyreose, men dem som tolker dem vet ikke at stoffskiftet likevel kan være lavt - som i Viljens hypothyreose 2 gruppe.
Hun er celleresistent av et eller annet slag.
OG !
Hun bør bli æresmedlem her på forumet en stund, med Nora som tolk, og så kan Sonja delta i programet hennes som redningen fra den "nye tidsalder".
Stiller du Sonja
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
18-10-07, 16:41 #13
En del av hyperpasientene går opp i vekt. Dessverre. Den biten stemmer.
-
18-10-07, 17:11 #14
Jo - det gjør de nok - etter dagens målemetoder og tolkingsmønster.
Jeg syns det er så "mot teorien" at man bør tenke på om ikke det er målemetoden og tolkingen som blir feil på de også.
Vår forståelse mangler en dimensjon !
Klart at om de overspiser legger de nok på seg de også, men jeg syns ikke man i det stille kan beskylde fork for å gjøre det.
Akkurat Opra har jo ikke problemer med å gå ned i vekt ........• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
18-10-07, 17:54 #15
Vet dere, jeg begynner å få mye av all denne "New Age" greia langt opp i halsen. Jeg har stor tro på en god del som ikke går under betegnelsen "klassisk medisin", men det får være grenser.
For ikke å snakke om hvor arrogant, ufølsomt og overbærende det er. Jeg har et par venninner som begge brukte være oppegående damer. Begge arbeidet med alternativ medisin og begge var dyktige. Men så tok de helt av. Den ene presterte å si til mannen min som er alvorlig syk med nyresvikt at "du burde tenke lykkelige tanker så blir du nok frisk".
Og skjoldbrukskjertel eller ikke, jeg har aldrig hatt noe problem med å si ifra!!! :x
-
18-10-07, 19:29 #16
Det er bra Ruth Mari !
For si ifra må vi nok.
Jeg tenker mest på særlig eldre personer bare svarer positivt på alt når de blir spurt - så har behandleren "sitt på det tørre" - de vil ikke være til bry og innfinner seg med sin skjebne uten å nevne plager - uten å undersøke om ting kan bli bedre.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-10-07, 02:59 #17
Hansen.
Lærern, legen og presten. Jeg vet så absolutt hva du mener. Og vi har vel forhåpentligvis forandret oss, men jeg er ikke så sikker på om lærern, legen eller presten har.
Jeg er så inderlig lei av å være "en vanskelig pasient". Skjønt, jeg har begynt å se frem til den dagen jeg kan smelle håndvesken i hodet på folk og undskylde meg med alderen.
Det er nesten synd med disse bittsmå paraplyene. Jeg trenger en lang gammeldags en som jeg kan dytte i folk med.
-
19-10-07, 08:43 #18
du skal få låne min
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-10-07, 14:41 #19
Jeg har lest litt om dette med Oprah nå.
GUD HJELPE MEG FOR ET BRØD HODE AV EN LEGE!!!
Det er for teit altså. Går det an at verdens rikeste og sannsynligvis mest hørte kvinne kan gjøre noe slikt som dette
Jeg lurer på hvilke forundersøkelser staben hennes har gjort. Kan ikke ha vært for mye det er sikkert og visst!
Jeg har hatt diagnosen min siden 2005 og har kommet opp på 125 µg til dagen.
-
19-10-07, 18:11 #20
For penger kan du kjøpe deg en doktor - ikke helse ........
osv .....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat
Bokmerker