Viser søkeresultater 101 til 110 av 116
-
02-10-07, 13:31 #101baremei Gjest
Jeg klarte ikke å konkludere med om du er enig med meg eller ikke?
Svigermor spiste kalium en periode, men da på sykehus og etter å ha holdt på å dø av både massive brudd, blodpropp og leversvikt. Og nivåene ble testet hver dag, og hvis jeg husker riktig så mye som tre ganger daglig.
Man tuller ikke med slikt...
-
02-10-07, 13:41 #102
Meg baremeg ? Vi er da alltid enige ?
Tenkte ikke over den problemstillingen, bare skreiv det jeg visste om fra min bakgrunn.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
02-10-07, 13:45 #103baremei Gjest
Fra felleskatalogen, dette ligner mistenkelig på problemene du opplever. Tar du kalium sammen med resten av tablettene dine?
"Bivirkninger: Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Kvalme, oppkast, diaré, obstipasjon. Metabolske: Hypokalemi, hyponatremi, forhøyede serumurinsyreverdier, påvirkning av karbohydrattoleransen. Sirkulatoriske: Postural hypotensjon. Øvrige: Svimmelhet, hodepine, tretthet, slapphet. Mindre hyppige: Hud: Utslett, kløe, fotosensibilisering. Metabolske: Hypomagnesemi, hypokloremi, hypokloremisk alkalose. Muskel-skjelettsystemet: Myalgi, muskelkramper. "
Nå oppfattet jeg vel at du ikke tar dem lenger, men dette kan jo være greit å vite til siden. Og jeg håper inderlig legen faktisk har påvist mangel hos deg og at du faktisk trenger dem, hvis ikke ville jeg virkelig begynt å lure. Og hvis du trenger dem er det vel desto viktigere at du tar dem, men det er enda viktigere å finne underliggende årsak til mangel. Er det på gang?
Forresten kan en-tre bananer daglig avhjelpe både magnesium- og kaliummangel, så sant man ikke mangler så mye at man SKAL ha tabletter. Det vet bare du og legen din.
-
02-10-07, 19:40 #104
Baremei: Det var dr. Oftebro som jeg jeg skulle ta de dosene.
Idag har jeg ikke tatt liotyronin og 12 mg levaxin kun til nå... føler meg bedre.... sliten men ikke det trykket som jeg har vanligvis.
Fastlegen mener jeg er overdosert, og har sagt jeg bør kutte ut eller ta maks 5 mg liotyronin mens jeg skal ta 50 mg levaxin nå for å få stabilisert TSH
-
02-10-07, 20:08 #105
Jeg forstår ikke din(e) behandlere når de jobber for å stabilisere TSH.
De burde jobbe for å stabilisere deg !
For meg (sett utenfra) ser det ut som at pasienten bare er en brysom person i å nå målet - et labark med en TSH på en.
Eller......er det ikke en ?
Det er jo ingen som kan si hva din TSH blir når DU har det bra.
Hvorfor iallverden er dette da behandlingsmålet ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
02-10-07, 21:06 #106baremei Gjest
Opprinnelig skrevet av n`Finn
-
14-10-07, 13:44 #107
Rart
Jeg har nå gått ned på dosen min til: ca 30 mg levaxin daglig fordelt over hele dagen, og ikke noe liotyronin... Jeg føler meg ikke værre, men akkurat som før, eneste jeg slipper disse kraftige anfallene jeg fikk før når jeg tok medisin, eneste er at jeg nå også har synsforstyrrelser, hodepine, og sliten, enda....
Så jeg må vell belage meg på armour da, kan legene doseringen med armour etc?
Vet finn har snakka om det litt før, men hvor lang tid etter man begynner med armour er det vanlig å merke bedring?
-
14-10-07, 14:33 #108
Om dosering, en grain (60 eller 65 milligram ) inneholder ca 38µg t4 pluss ca 9µg t3 isfølge Unitec States Pharmacopeia. Da heter det USP. Alle THyroid-USP-merkene må holde seg til de dosene pluss minus noen prosent, husker ikke om det er 20%. Den europeiske Pharmacopeia er litt annerledes men jeg har ikke lest den. Det danske pulveret har for eksempel typisk 24µg t4.
Når man så teller sammen de 38µg t4 pluss de 9µg t3, og regner 10 µg t3 til å tilsvare 36µg t4, sår summen ca 38+32 =70 µg t4 eller deromkring. Noen sier 72 eller 74.
Men, du tar hvor mye nå?
-
14-10-07, 14:50 #109
Det hadde jo vært enklest for deg om du kunne bruke Levaxin. Armour blir litt ekstra kjas og unødvendige utgifter.
Du kan heller ikke vurdere effekten eller nytten av en thyroxinkilde før du er oppe i en dose som kan forsyne deg med en tilstrekkelig mengde.
Jeg ville ventet litt med å avskrive Levaxin. Du kan være av dem som reagerer negativt på Liothyronin, men kan hende du kan bruke Levaxin.
Dosering med Levaxin er vanskelig for virkningen kommer så lenge etter.
Nå har du jo en meget liten dose, og det er ikke rart du er dårlig på så lite.
Så du må øke den. Kanskje du også er følsom for økninger, så ta det pent og forsiktig. Prøv om du kan øke hver 14dg med en halv 25µg om dagen.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
17-10-07, 23:47 #110
Idag sto jeg opp med veldig hodepine, har tatt ca 10 mg levaxin 7 ganger idag (70 mg totalt) ... og jeg merker at nå jeg lå på 0 -50 hadde jeg veldig hodepine, når jeg kom over 50 mg og nå til 70 fikk jeg et veeeldig trykk i hode,,, sånn at det er vanskelig å røre på øyenbrynene opp og ned, er liksom som panna gir motstand....
Er det tilfeldig? merker nu som jeg har gått ned kraftig på dosen så har jeg mer intens hodepine men mindre trykk, men øker jeg dosen kommer trykket tilbake
Svar med sitat
Bokmerker