Side 1 av 4 1234 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 38
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    45
    Meldinger
    533

Standard Er det noen tabletter som hjelper mot smertene?

Jeg lurer på om det er noen her som tar tabeletter (utenom vanlig stoffskifte medisin som levaxin og liotyronin, armour. ?) som gjør at de greier å fungere i hverdagen.

Det eneste som hjelper for meg er sobril, eneste er at den kan man bli avhengig av.... den er beroligende medisin, pussi nok hjelper den bedre en hodepine tabeletter etc

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Standard

Hva slags andre medisiner har du prøvd? Er det hodepine eller muskelsmerter som plager deg mest? For noen med muskelsmerter kan et preparat som Sarotex hjelpe. Det er et "Gammelt" preparat som først og fremst har blitt brukt mot depresjon, men som også har vist seg å ha god effekt mot muskelsmerter. Da er dosen endel lavere enn den som ble brukt mot depresjon. Ellers kan såkalte NSAID-preparater virke bra for mange. Disse er jo også betennelsesdempende

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    45
    Meldinger
    533

Standard takk for svar

Jeg har prøvd IMBUX, Paracet, Dispril, men ingen hjelper mot mine plager, kun sobril jeg har prøvd som gir meg en viss bedring så jeg klarer å gå å handle, gå en tur etc.

Tenker mot hodepine i hovedsak

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Standard

Hei igjen
    Har du brukt Ibux i stor nok dose? Max dose for normalvektige personer er 600 mg inntil x 4. Den får topp effekt etter 7-10 dager. Alle slike preparater har jo også endel bivirkninger. Disse kan du evt lese om i Felleskatalogens pasientutgave. Hør med legen før du evt prøver maxdose. Ellers kan du forsøke f.eks Ibux 400 mg sammen med Paracet 500mg.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    214

Standard

Hej

Har du fundet ud af at vitaminer og især jern og b12 kan være nødvendigt. Vitamintilskud og omega3 har hjulpet mig meget også med smerter. B12, kalcium, magnesium, D-vitamin hjælper mod smerter og kramper i kroppen.

http://www.dsgnet.dk/Sites/mfjartikl...-%20dsgnet.asp

Da smerterne var værst og ingen smertestillende midler virkede rigtigt, brugte jeg en CD af Bobby Zachariae "4 Visualisering og healing". Det hjalp mig til at slappe af og falde i søvn og vågne friskere.

http://www.imusic.dk/item/9788762100...lbredelse-4-cd

Medlem siden
    Jun 2007
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    287

Standard

Hei Ninus
    Ikke dumt å forsøke det! Jeg vet at Vitusapotekene (og sikkert andre apotek) selger en cd med musikk spesielt laget for dette formålet

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jeg tar sarotex selv, og det hjelper mot de smertene som er et ubestemmelig sted. Varierer mellom en halv og en hel tablett, men normaldosen er egentlig høyere.

Men hvordan smerter nakker du om?
    Jeg leser også ofte på forumene at folk typisk har smerter ver for høy dose liothyronin.
    Hvor mye tar du nå? Du har blodprøver typisk for en som er overdosert på liothyronin, men noen må ha slike tall. Dr. Lowe har en del slike pasienter som ofte er fibromyalgipasienter, og de blir bedre med slike doser.
    Vi andre blir bare dårlige med slike doser.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    45
    Meldinger
    533

Standard

Nå tar jeg ikke liotyroning, ble så veldig dårlig av det, ligger kun på 25 mg levaxin ca, jeg kan ikke si jeg er noe værre en når jeg tok 30 mg liotyronin og 75 mg levaxin, kanskje litt slappere, ellers samme smertene.

I natt voknet jeg med at jeg fikk et anfall, føltes som jeg skulle kvæles, dø eller noe, mista totalt kontrollen, måtte stå opp 4 å ta meg en sobril for å sovne, har dette virkelig noe å gjøre med stoffskifte, begynner virkelig å lure på om jeg har angst,... men den skal jo ikke gi hodepine trykk smerter

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Kan være alt mulig, vanskelig å si.
    Har du blitt testet for matvareintoleranser, og hva slags leger har du vært hos? og hva nøyaktig har du blitt testet for?
    Ddu fikk en MR for bihulene, vel? Eller var den av hele hodet?
    Såvidt jeg husker, begynte du på levaxin en gang for et par år siden, og hadde det greit på 100µg, og en eller anne dust (unnskyld uttrykket) sa til deg at han pleide å ta en halv tablett ekstra, og du prøvde og ble dårlig, og etter det har du vært dårlig og prøvd alle doser....

Har du amalgam i tennene? Har du hatt kyssesyken og bitt dårlig etterpå? Borreliose?

Hvilke leger har du vært hos, fastlegen og Oftebro?
    (må ha litt helhet og bakgrunn her for å kunne si noe)

Jeg selv ble bedre i hodet etter at jeg bærte alt med parfymeom hadde sneket seg inn i huset, ut i garasjen.....og det ble enda bedre etter en stund på glutenfri og kanskje jeg har noen gjør-elelr muggproblemer men jeg tok noen homeopatisk mot sånt og ble bedre også.
    Og hvis man har candida så lager den store mangder oxalsyre av sukker og melkesukker. Det å kutte ut alt sukker og melk og matvarer med mye oxalsyre kan kurere fibromyalgi ifølge flere på internett. den ene er Karen Tripp som har en hjemmesiden om candida og sier at fibromyalgi kommer av candida og hun har en diett for det, de andre er noen på et annet forum som har kuttet ut oxalater i tillegg (og poteter er noen verstinger) og smertene forsvant også.

Kan være altmulig.

Gi oss litt info.
    Nytter ikke å hive i seg liothyronin hvis problemet er i tarmen eller kosten.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Nordland
    Alder
    45
    Meldinger
    533

Standard

Leger jeg har vært hos:

- Fastlegen
    - Psykolog (men følte ho satte meg i en bås, måtte enten velge å akseptere jeg hadde angst eller utrede meg for stoffskifte, valgte det siste).
    - Oftebro (lagt om kosten, liotyronin, øke og senke dosen you name it)
    - Manuellterapaut, som tok for seg nakken
    - CT av hele hode
    - MR av hele hode og ansiktet
    - Øyespesialist
    - Healer
    - Hyponotisør
    - Homopat (som mente jeg hadde noe feil med tarmen, så jeg måtte få sjekket om jeg reagerte på noen mat, jeg betalte 3500 kr of fikk sendt en prøve til USA, den viste ingenting galt)
    - Har prøvd å holde meg unna, hvetemel, melk, gjær i lengre perioder, resultat bedre fordøyelse men ikke fyfisk og psykisk bedring.
    - rører ikke sukker eller frukt (etter anbefaling av oftebro, pga unnå svingninger i blodsukker)
    - Har fått påvist lavt blodtrykk hele familien min har det (onkelen og moren min har lavt stoffskifte uten noen problemer med kun levaxin på 150 og 100 mg hver)

IKKE NOE AV DET OVENFOR HAR GITT MEG NOEN SOM HELST BEDRING de 10 mnd jeg har vært sykemeldt nå.

KORT OPPSUMMERING FRA JEG BLE SYK TIL NÃ…:

Påsken 2006 fikk jeg konstatert at jeg hadde lavt stoffskifte etter at jeg hadde begynt å føle meg svimmel noen uker før. Moren min har lavt stoffskifte og fikk meg til å ta en prøve for å sjekke om jeg kunne ha dette. Jeg begynte på 50 mg Levaxin og merket bedring kort tid etter, jeg var i Juli 2006 hos Farahnaz Saleh i tromsø , hvor jeg fikk konstatert at jeg hadde gode resultater på blodprøvene jeg tok i forkant. Imidlertid sa hun at jeg måtte øke stoffskifte dosen til 100 mg. Fra juli – november 2006 gikk jeg på 100 mg, og begynte å føle meg dårligere å dårligere. Jeg forsøkte å øke dosen selv til 150 mg 3 dager på rad. Den 3 dagen holdt jeg på å svime av, og ble sendt til sykehus fra jobben. Jeg ble sykemeldt fra 8 desember – og er det enda.
    Jeg gikk fra 8 des – 8 jan med følgende symptomer:

Fra 18.12.06 gikk jeg ned fra 100 mg – 75 mg levaxin. Jeg gikk på denne dosen helt til 30 desember. Da prater jeg med Fahrnaz Saleh på tlf, som sa at jeg kunne prøve å gå uten medisin en ukes tid. Jeg gjorde så dette, og etter 7 dager forsvant hodepinen, men jeg følte meg svært uopplagt. Jeg fikk så beskjed av min fastlege om å gå begynne med 50 mg igjen. Jeg gikk på 50 mg levaxin siden 8 jan – 10. april 2007. da kom jeg til oftebro som øket den til 75 så 100, så fikk jeg liotyronin, og har gått på den siden juli 2007 på 75 mg levaxin og 30 mg liotyronin

Og i dag som sagt tar jeg kun 25 mg levaxin og ikke liotyronin.

"Har du amalgam i tennene? Har du hatt kyssesyken og bitt dårlig etterpå? Borreliose?" Svar: Nei ikke noen av delene

Spiser veldig sunt, har gått ned fra 95 kg (velltrent) til spinkel og 75 kg nå.

Så sånn er det ...OG DET RARE er at jeg var 100 ganger bedre form FØR jeg begynte i hele tatt på levaxin en jeg er idag:(

Side 1 av 4 1234 Siste

Lignende tråder

1. Sarotex tabletter
    Av nuttisen i forumet Depresjon
    Svar: 31
    Siste melding: 28-11-07, 09:04
  2. Hvordan dele tabletter ?
    Av FemIce i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 11
    Siste melding: 10-08-07, 07:48
  3. Beinverk!!! Hva hjelper?
    Av RIGG i forumet Muskler, ledd og knogler