Viser søkeresultater 1 til 10 av 97
Hybrid View
-
11-10-07, 19:16 #1
"Norsk Thyreoideaforbund arbeider for ALLE med sykdom i thyreoidea"
Vel, ikke for meg - om forenigen fortsetter som den stevner, må nok vi Armourbrukere fortsette å å betale for vår helse.
"hypothyreose type 2"
Syns jeg er et greitt begrep. Det er klart og tydelig og man forstår lett samforstanden med Diabetes2 - som er celleresistensen.
Denne diagnosen finnes også i Norske dogmer, bladet henviser bare til at det finnes mange mennesker med et symptombilde som kan tyde på at den diagnosen ikke er så sjelden som helsevesenet påstår.
Vi har bare hatt en eneste med denne påviste gendefekten her på forumet - det finnes sikker mange fler !
Jeg finner foreningens argumentasjon urimelig, om dette innleggs overskrift ikke bare skal være et munnhell.
Jeg vil også velge å tro at du har deg selv å takke for kommunikasjonssvikten med Mat&Helse. Ikke alle finner særlig nytte i den dekretsform du velger, og selv etter klage over formen, fortsatt velger.
Jeg synes også det er meget beklagelig at du ikke tar imot et kommunikasjonstilbud.
Siste avsnitt forklarer igjen hvor for jeg ikke er medlem.
Forenigens strategi for å få til en bedre behandling er fortsatt å satse på samarbeid med behandlerene.
Jeg mener at det må nytenkning til. Gamle metoder har vist seg uduglige nå vel ?
Forenignens ansikt utad, bør være en klar, egen mening om hvordan medlememene bør behandles.
Om behandlingsapparatet vil samarbeide på våre premisser så er det jo fint - hvis ikke er det jo ikke noe tap ......
Fagmessigheten - vår helse.
Bente Bakke har i dekrets form meddelt her i forumet at stoffskifteforeningen ser samarbeide med behandlerene som det som best ivaretar medlemmenes interesser.
Hun har skrevet dette 3ganger uten å forklare nærmere hva hun mener, uten å samarbeide mer om å forklare hva som ligger i dette.
Det kommer bare et nytt dekret som hevder at samarbaide med behandlerene måmanbare.
Så nå vil jeg komme med mitt dekret om hvorfor jeg synes det er for passivt.
Min helse er min egen eiendom. Det er jeg som eier meg, og det som skal skje med meg vil jeg ha full kontoll over.
Når jeg legger mitt skakkjørte legeme i en behandlers hender, vil jeg vite hvilke muligheter jeg har.
Jeg spør selvsagt behandleren om dette, hvem ellers er nærmere til å besvare hvilke muligheter jeg har ?
Men er det nå så sikkert at jeg får vite alt av behandleren da ? Forteller han meg uhildet og uten å ri fagelige kjepphester om alle valg som er aktuelle for meg ?
Nei - han gjør ikke det !
Han forteller om det han har erfaring med, og hva sykehuset kan tilby, og hva Norsk helsevesen har å tilby.
Og han holder seg innenfor de lover og begrensninger og fastlagte opplegg som eksisterer, og hva hans overkikkador ellers måtte ha lagt av begrensniger på ham.
Han forteller deg ikke om de behandlingsformer som eksisterer og som ikke han kan utføre !
Du får feks. ikke valget mellom Levaxin og Armour - selv om det er mulig - og dette er bare en svært begrenset eksempel i et utvalg av medisiner som er aktuelle. Utvalget er stort det.
Og det finnes jo flere kvaler jeg kan komme på som stoffskiftepasienter møter og som avtvinges en avgjørelse på et alt for spinkelt grunnlag, og nesten altid er det du har av informasjon gitt av en behandler, inge andre.
Og til foreningen, som vil samarbeide, sier han akkurat det samme ! Og så samarbeider man så bra så - Tenk så idyllisk !
Ja, man samarbeider om en begrenset behandling og later som om det er hele verden.
Derfor vil jeg ha en forening som kan ta realitetene ved roten og stå på pasientens side - om så, være fandens advokat for pasienten.
Foreningen er pasientene !
Forenigen må nok se langt ut over det behandlerene kan tilby her på berget og det de forteller dem, og om det de er parat til å samarbeide om.
Iallfall hvis man vil ivareta medlemmenes interesser.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Diskusjon NTF vs Mat&Helse
Av minnie i forumet Stoffskifteforbundet (STOFO)Svar: 97Siste melding: 21-11-13, 10:27 -
TSH diskusjon (eng.)
Av Mod i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighetSvar: 0Siste melding: 31-08-13, 16:56 -
Diskusjon med fastlege-vikar
Av Nettverk i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 10-10-11, 19:55 -
diskusjon om britney spears og hypo eller bipolar
Av nora i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 20Siste melding: 11-02-08, 23:17 -
diskusjon om britney spears og hypo eller bipolar
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 20Siste melding: 11-02-08, 23:17

Svar med sitat

Bokmerker