OK - dykken ;)

Anne Ma - de to ja. Psykologisk diagnose - CFS? Det tror jeg ikke de i ytlandet mener - det lille jeg har orket å lese av det jeg har kommet over. Men de i Norge, tror du at de mener de to er samme, altså CFS og ME? Det er jeg ikke så sikker på, men det er kanskje ikke det du mener.

Jepp, kyssesyken - den jeg lette etter - i tomrommet

Tor - jeg hadde nok slike tilstander før jeg ble uføretrygdet ja. Og etter snakk om stive binyrer, som jeg ikke helt forstår alt ved - så har jeg lurt på om jeg har hatt slitne binyrer til dels fra jeg var liten, men at det utviklet seg til stive binyrer. Ikke så godt å si. Har hatt visse hypo-symptomer også fra liten. Kanskje ME ved vaksine som barn? Eller ved infeksjon?

Når jeg gjør noe fysisk, så må jeg manne meg sånn opp at jeg blir helt skjelven - ja, også når jeg trener. Indre skjelving, også i muskulaturen. Og så blir jeg veldig grinete. Tror nesten hver minste ting koster meg enormt av krefter. Kanskje det er andrenalin og/eller kortison som da pumpes noe veldig fordi jeg ikke fungerer som normalt? Og det er jo ikke mye jeg orker. Har forsøkt å få malt huset litt her i høst siden sommeren var temmelig våt. Hvis jeg maler 3-4 timer en dag, så blir jeg fullstendig utslått de neste to dagene. (Og så blir jeg mer og mer sliten etterhvert som jeg maler og musklene stivere og stivere - klarer nesten ikke kontrollere armene til sist - eller rette ryggen - eller noe som helst egentlig.)

Betablokker ville jeg nok vite mye om før jeg turde å be om, spesielt siden hjertet mitt slår langsomt og noen ganger veldig tungt. Men det kan godt være det hadde vært bra, ikke det jeg mener, bare at man må forsøke å vite litt om hva man gjør ;)