Sitat Opprinnelig skrevet av BenteB

Medlemsbladet kommer ut fire ganger i året. Skulle vi legge bladet gratis ut på nettsiden, ville man som ikke-medlem få så mye informasjon at mange ikke ville bry seg om å betale medlemsavgiften.

Noen går ganske langt når det gjelder å stille diagnoser på nettet og anbefale forskjellige typer behandling og doseøkninger, noe som etter min mening er uforsvarlig. Men det jeg kan anbefale er frisk luft og litt mosjon hver dag hvis man har en eller flere kroniske sykdommer. En liten kveldstur med eller uten hund kan gjøre underverker for kropp og sjel!
Som betalende medlem kunne jeg gjerne tenke meg at bladet ble lagt ut på nett, som en del andre foreninger gjør. Jeg tror ikke det vil føre til at til at forbundet får færre medlemmer. Tvert i mot. Dersom det som står der er nyttig, vil flere få bedre informasjon om foreningen og ønske å melde seg inn.

Rådet om å gå tur passer nok ikke alle. Se f.eks tråden til Shanita om å være som i koma - etter å ha gått tur.

Men jeg er enig i at det kan være uforsvarlig å be andre medlemmer her om å ta mer eller mindre medisin, eller kjøpe spesielle tabletter. Jeg håper at ingen blindt følger slike råd uten å ta det opp med en lege først.