Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
-
03-10-07, 12:31 #1
Homeopat-medisin, erfaringer?
Hei!
Jeg har et par kjenninger som "maser" om at jeg burde prøve homeopatmedisin for å bli bra av stoffskiftet. Jeg har forklart dem at det ikke kommer til å fungere siden jeg har mangel på et hormon og kun kan bli bra ved å tilføre det hormonet. Men er det noen her som har forsøkt homeopatmedisin i tillegg til Levaxin? Dere som er på Balderklinikken, får dere mer hjelp enn Armor? Det er vel homeopat og almenlege der?
Er bare nyskjerrig.. Og begynner å bli ganske frustrert av å ikke bli "frisk"..
Håper noen kan svare..
-
03-10-07, 15:24 #2
Jeg har vært hos homeopat nå. Blir spennende å se hvordan det virker på meg denne gangen. Hadde helt overraskende god virkning i fjor, da på et annet middel og mot noe annet. Til tross for stor skepsis
-
04-10-07, 06:25 #3
Så spennente! Har ikke noe erfaring med lavt stoffskifte - men homeopati har i allefal hjulpet bra på mitt høye...... Om det ikke hjelper til å "få i gang kjertelen igjen" så karnsje det kan hjelpe til å få vekk noen av symptomene? Homeopati kan hjelpe for utrolig mye rart, men generellt så er kroniske sykdommer noe av det vanskeligste å behandle. Balderklinikken har vel et rimelig godt rykte..... Lykke til!
-
04-10-07, 13:31 #4
Jeg var hos homeopat med sønnen min og da spurte jeg om ho kunne hjelpe med med stoffskifte. Ho sa da att stoffskifte og kreft var de tinga døm ikke fikk lov å behandle.
Så jeg ble litt overaska over at dere har fått behandling der. Lovene er vell like i hele landet på slike ting.
Mvh.AnneFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
04-10-07, 13:42 #5baremei Gjest
De har vel lov til å behandle _folk med kreft_ men ikke _kreften_.
De har likevel lov til å drive helhetlig behandling for å støtte oppunder den rent medisinske behandlingen og hjelpe til slik at kroppen har mer å stå imot med.
Vi har jo hørt om alternative som sier de kan helbrede både ditt og datt, og som har fått folk til å endre doser/slutte med medisin.
DET er strengt forbudt!
-
04-10-07, 15:41 #6
Det er vel sukkersyke de ikke har lov å behandle og kreft. Diabetikerne blir sendt til endokrinolog, og der kommer vel forvirringen siden vi ogå noen ganger sendes til endokrinolog.
-
04-10-07, 16:04 #7
Jeg fikk homøopatiske midler ved mitt andre utbrudd av ITP, i tillegg til skolemedisinsk behandling.
Jeg spurte behandlende lege på sykehuset om det var OK at jeg brukte disse midlene. Han vred på seg og så rimelig irritert ut. Joda, jeg kunne jo det, men jeg skulle ikke påstå hvis jeg ble frisk at det var pga de homøopatiske midlene - DET fikk jeg ikke lov til.
Så det kan jo ikke være farlig da.... ?
Jeg vet jo ikke hva det var som gjorde meg bra, men skolemedisinen fikk denne sykdommen under kontroll en gang før - MEN, her er jo hauger av bivirkninger i alle fall. Det tror jeg ikke det var med de homøopatiske midlene. Det som dog kan være litt skummelt med homøpati, synes jeg å huske, er at de advarer mot en forverring før bedring skjer.... Men jeg vet ikke jeg - har forsøkt homøopatiske midler mot andre ting også, jeg merket hverken forverring eller bedring den gang.
Om homøopatiske midler kan hjelpe på skjoldbruskkjertelen, det vet jeg ikke. Det kommer vel kanskje an på midlene og sykdommen i kjertelen? Hvis kjertelen ikke er død, så kan kanskje noe gjøres? Antistoffer påstås å kunne dempes med diverse ting, så her er det kanskje rom for bedring? Men hvis kjertelen har trukket seg helt tilbake eller fjernet kirurgisk, så skal det vel mye til å stimulere produksjon, vil jeg tro ;) Hvis da ikke noe av produksjonen foregår i vevet, som jeg har sett påstått - men jeg forstår ikke omfanget av dette, og om en homøopat påstod at de kunne klare noe slikt, så ville jeg be om nøye utredning av dette, samt dokumentasjon. Ellers så er det jo dette med å forsøke og kjenne etter på seg selv hva som fungerer og ikke fungerer da, innenfor fornuftens grenser selvsagt. Spør hva nøyaktig homøopatien skal virke for - hva gjør det med f.eks. TSH og annet."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
05-10-07, 09:28 #8
Homeopati kan ikke erstatte medisiner og er ikke direkte for stoffskiftet, for min del. Det de gjør er å styrke immunsystemet og bedre noen av symptomene. Jeg har iallefall blitt kvitt den grusomme hodepinen og fått ørlite mer energi. Hadde sikkert følt meg bedre om jeg ikke hadde blitt smittet av en eller annen barnehage-basill for et par dager siden. Jeg ble likevel ikke like dårlig som mannen min. Slapp unna både feber og snørr og halsvondt. Ble bare veldig sliten og sov mye.
Men i fjor var jeg veldig plaget av halsbetennelser, av type 40 i feber og ingen mulighet til å svelge. Virket ikke med antibiotika, så den siste gangen prøvde jeg homeopat. Var kvitt feber og halsen ble bra på 2-3 dager.
-
05-10-07, 10:30 #9
Heisann (føler behov for å være litt langdryg her jeg nå.....)!
Det homeopater IKKE HAR LOV TIL er å be deg slutte med eller avstå fra medisiner /behandling legen har foreskrevet. - Homeopaten har også plikt til å henvise deg videre til lege hvis han/ hun har misstanke om alvorlig sykdom, kreft f.eks. En veninne av mamma berget sansynligvis livet fordi hun kom tidlig til behandling for kreft, etter at en homeopat fikk misstanke om hva det kunne være....... og ba henne oppsøke lege.....
Noen homeopatiske midler passer dårlig sammen med enkelte medisiner, mens andre midler igjen er det helt ok å ta sammen med medisiner - Hva som fungerer og ikke sammen har homeopaten greie på, og det er veldig viktig at du opplyser til homeopaten hvilke medisiner du går på. Eneste "bivirkning" av homeopatmedisin er i tilfelle at det ikke virker.
Om det midlet jeg fikk første gang for 8 år siden-, sa homeopaten til meg at : "..... et er helt trykt å ta samtidig, men ta prøver om ca 1mnd - for da er NeoMercazole dosen sannsynligvis for høy for deg" og det var den.....
Han sa også at "jeg har ikke lov til å be deg slutte med NeoMercazole, og må velge middel bassert på det..."
Det med forverring - før forbedring er et kjent problem innenfor homeopatien, spesielt hvis det er akutte ting en behandler, og en bruker såkaldt "lave potenser" f.eks D6 og lavere.
(-for ikke å snakke om div plantemedisin/ urtetabletter - det blir i blandt rene gifta i sammenligning, -for det er HØYKONSENTERET- og det KAN være farlig hvis en ikke hvet hva en holder på med - men det er NATURMEDISIN og noe helt annet en homeopati! Hadde jeg tatt jod-tilskudd f.eks- tipper jeg at jeg hadde blitt rimelig dårlig...... )
- jo høyere potens du bruker, jo mindre sjanse er det for forverring - samt at virkningen blir mer effektiv, -men du er desto mer avhengig av at homeopaten finner akkurat det riktige middlet - og de er det ekstremt mange av. Ofte må en prøve seg frem- både to og tre ganger..... og karnsje blir du ikke bra heller- men finner et middel som kan holde det i sjakk..... Det kan sammenlignes litt med å skyte på en spurv med hagle..... kontra skarpt.....
Erfaringsmessig er det de "rene klassiske homeopatene" som jobber nesten utelukkende med høye potenser, og bare homeopati, som har best resultat på kroniske lidelser. Helehetsterapeuter, som driver med blomstermedisin, akupunktur, fotsoneterapi og aldt mulig annet rart ved siden av har jeg dårlig erfaring med ift. stoffskiftet i allefall...... (men kan sikkert være bra til andre ting....)
Kunnskapen om homeopati blandt leger er gennerelt ekstremt dårlig! Så jeg synes derfor det er direkte uproffesjonelt av leger å uttale seg negativt om noe de har så lite greie på! Det er som om en sykepleier skulle uttalt seg om bil-elektronikk! Det aller verste synes jeg faktisk er at mange leger har en iboende motvilje mot å prøve å sette seg litt inn i dette...... For meg blir det litt lettvint å bare avfeie noe fordi en ikke forstår.....
En ødelagt/ fjernet kjertel kan neppe en homeopat gjøre noe med..... Det sa homeopaten min til meg også- at hvis jeg fikk radiojod-behandlig var det ikke så mye han kunne gjøre lenger. Men å anbefale eller fraråde det, hadde han ikke lov til - det er en legevurdering......
Men at mine T4 verdier sank fra 29 til 16 bare ved bruk av homeopatmedisin, når samtidig TSH holdt seg suprimert og skyhøye TRAS-verdier - er god nok dokumentasjon for meg på at "det er noe der som virker"
Det drygeste å tenke på - etter 3 runder med høyt stoffskifte - er faktisk at jeg begynner å lure på om den aller mest effektive behandlingen av høyt stoffskifte - rett og slett er NeoMercazole OG homeopatmedisin samtidig -
Svar med sitat
Bokmerker