Viser søkeresultater 1 til 10 av 116
Hybrid View
-
02-10-07, 13:45 #1baremei Gjest
Fra felleskatalogen, dette ligner mistenkelig på problemene du opplever. Tar du kalium sammen med resten av tablettene dine?
"Bivirkninger: Hyppige (>1/100): Gastrointestinale: Kvalme, oppkast, diaré, obstipasjon. Metabolske: Hypokalemi, hyponatremi, forhøyede serumurinsyreverdier, påvirkning av karbohydrattoleransen. Sirkulatoriske: Postural hypotensjon. Øvrige: Svimmelhet, hodepine, tretthet, slapphet. Mindre hyppige: Hud: Utslett, kløe, fotosensibilisering. Metabolske: Hypomagnesemi, hypokloremi, hypokloremisk alkalose. Muskel-skjelettsystemet: Myalgi, muskelkramper. "
Nå oppfattet jeg vel at du ikke tar dem lenger, men dette kan jo være greit å vite til siden. Og jeg håper inderlig legen faktisk har påvist mangel hos deg og at du faktisk trenger dem, hvis ikke ville jeg virkelig begynt å lure. Og hvis du trenger dem er det vel desto viktigere at du tar dem, men det er enda viktigere å finne underliggende årsak til mangel. Er det på gang?
Forresten kan en-tre bananer daglig avhjelpe både magnesium- og kaliummangel, så sant man ikke mangler så mye at man SKAL ha tabletter. Det vet bare du og legen din.

Svar med sitat
Bokmerker