Viser søkeresultater 61 til 70 av 112
-
14-11-06, 16:10 #61
-
04-01-07, 21:36 #62
Mine problemer med lavt stoffskifte startet også med kyssesyken..
Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14
-
16-04-07, 19:40 #63
Kløe i hals
I de siste månedene har jeg så plager med at jeg klør i halsen, og nå er det begynt å bevege seg opp til ørene.
Jeg har lenge gått og ventet på å få influensa, men den kommer ikke. Så det kan ikke være det heller.
Jeg kan også våkne midt på natten og klø noe forferdelig.
De siste ukene har det bare blitt oftere og oftere. Nå kjenner jeg det nesten hele tiden:-(
Kan det være tegn på at jeg nok en gang må øke dosen? Bør jeg ta nye blodprøver? Tok for ca 1 1/2 mnd siden.
Jeg er ikke mer sliten enn jeg pleier. (Er nå ganske sliten, men ikke blitt verre)
Takker for svar.
Vildemor
-
16-04-07, 20:28 #64
I tillegg til å være mye trøtt og ha lite energi, var halsen det første jeg merket symptomer fra for 4 år siden. Den er varm utenpå, fra kravebeinet og opp over ørene, seig og ekkel inni, hele tiden noe som irriterer og det føles som man holder på å bli hals-syk, men blir det ikke. En slags "svie" som som føles i hele halsregionen. Det var en av de danske medlemmene her, jeg husker ikke hvem, som beskrev det som "Tusser i halsen". Veldig treffende.
Det kommer kanskje av at skjoldbruskkjertelen ikke har det så bra ?
Og jeg har til og med prøvesvar som er "innenfor det normale" ....
-
01-10-07, 20:18 #65
syn, glemsomhet og dårlig
Hei.
Nå er jeg sliten... :(
For ca et halvt år siden fikk jeg konstantert nærsynthet. Og har nå briller. Styrke minus 0.75. Og jeg føler jeg ser dårligere og dårligere. Har tenkt at det kan komme av at jeg nå studerer fulltid. ?
Men så har jeg begynt å glemme ord. I stedet må jeg forklare de, om jeg ikke kommer på de. I tillegg har jeg nærmest glemt engelsk. Er helt grusomt. Før har jeg vært den i familien som har hjulpet alle med engelsken, nå sitter det liksom fast:(
I tillegg føler jeg meg ikke helt i form. Småsvimmel både når jeg ligger og reiser meg. Ikke så mye når jeg først er i bevegelse. Også er jeg småkvalm, men da mest om kvelden.
Kan dette ha noe med det lave stoffskiftet mitt å gjøre? Jeg tok nye blodprøver for litt siden, og de var fine, så har fortsatt på samme dosen...
Begynner å bli litt småredd for at det kan være noe annet... :(
Vildemor
-
01-10-07, 20:29 #66
Du måfå de nøyaktige tallene, for vi har sett at legene har sagt fint om mange rare prøver.
det som er interessant i ditt tilfelle er om det er en forandring fra hva tallene var før. Du har vel prøver fra når du var bra medisinert? Du tar vel levaxin, eller?
-
01-10-07, 23:55 #67
Så rart! Har også nærmest glemt engelsken min, som jeg var svært stødig i :(
Jeg har satt det på demens kontoen sammen med alle de andre symptomene jeg har, men kanskje det er en hypo ting det også?
Fortvilende er det iallefall.• Sliten
• Forkjølt!!
• Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
• Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.
-
02-10-07, 11:36 #68
Det heter brain fog på engelsk.
Ofte gjør litt liothyronin susen.
Vær obs på ting som soya, jeg får flere ukers brain fog av å spise litt soyais . Andre får det også.
-
02-10-07, 15:17 #69
Gjelder det soya produkter som f eks Tofu også?
• Sliten
• Forkjølt!!
• Har i over to år levd i den tro at jeg var i klimakteriet.
• Eternal pessimist. Jeg har til tider ikke hatt krefter til å stå på for meg selv, og da ligger en tynt an.
-
02-10-07, 16:44 #70
Ja, sier de på de nadre forumene.
Muligens er dt unntak for soyasaus men jeg finner ikke noe spesifikt om soyasaus alene. Men tofu er definitivt en av tingene de reagerer på.
Men man må selv teste ut om det med soya hvis man vil, man er noen uker uten noe soya, så prøver man det og mange reagerer på soya med å føle seg elendig.
Lignende tråder
-
Dårlig holdning av det lave stoffskiftet?
Av Vår i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 14Siste melding: 27-03-10, 07:44 -
Det lave stoffskiftet ikke har slått ut enda?
Av Marielle i forumet Lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 09-03-10, 10:08 -
Når dere er slitne eller utmattet...pga stoffskiftet
Av Marina73 i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 4Siste melding: 26-04-08, 21:40 -
Når får man komme til endolkrinolog?
Av Hsn i forumet Hos legenSvar: 8Siste melding: 19-02-07, 14:12 -
Kan laft stoffskifte komme og gå?
Av dolla i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 10-01-07, 22:09
Svar med sitat
Bokmerker