Viser søkeresultater 1 til 10 av 51
Tråd: Skjelvinger
Threaded View
-
28-09-07, 12:08 #13
Det som slår meg når jeg leser denne tråden, er: slitne binyrer.
For binyrer kan jo reagere ved for "liten" dose (AnneMa) og for "stor" dose (Yvette). I tillegg til at selve sykdommen er en belastning, kanskje spesielt antistoffer. Og så er det jo ME, hvor også mange der har slitne binyrer.
Jeg har både skjelvinger og kramper. Skjelvingene hadde jeg i alle fall ikke de første årene på konstantert lavt stoffskifte (i alle fall ikke på dette viset - kan f.eks. ikke skrive for hånd lenger, har ikke kontroll på armen). De har kommet etterhvert og de er der i alle fall ved anstrengelser, frysing (noe jeg gjør mye av) og før menstruasjon (dellerisk.. ;) ).
Men Tor sier noe interessant: "Er jo et stort problem for oss at vi har ukontroleret stress-adrenalin utsondring, mange av oss." Jeg lurte på om du hadde noen link til dette, kunne tenkt meg å lese mer om det.
Og butikker og alle slags aktiviteter, er jo en "belastning" for binyrene. Dvs går helt fint for de som har fungerende binyrer, men for de som ikke har, så blir det nok til at man kjenner reaksjon - mener jeg, og mener også å ha lest.
Også din antakelse om at skjelvingene kan ha sammenheng med TRAS, støtter jeg Anne Ma - prøve burde i alle fall tas for å se om dette er med i bildet nå. Så lenge TRAS ikke blir avklaret, og du har hatt høye verdier av dette før, så er det kanskje ikke helt riktig å si at prøvene ligger der du har følt deg best tidligere - for da er det vel dine andre stoffskifteprøver du snakker om. Og Anne Ma, du skal jo ikke gi deg mht å gå på skole, men du må bare ha kroppen også med deg - du kan bare gå på viljen et stykke av veien (tvinge binyrene til å overkompensere), så ikke lenger... ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Svar med sitat
Bokmerker