Ja, det var sikkert TSH!

Dette er første gangen jeg tar prøver, så jeg har ikke noen diagnose.

Hovedgrunnen til at jeg forsøker å finne ut hva som egentlig feiler meg, er at jeg har vært plaget av ekstremt treg mage, og så har jeg mer eller mindre kroniske smerter i muskler og ledd rundt setet (halebein) og lår. Jeg drikker alltid mye vann (kanskje for mye synes enkelte) spiser mye fiber, trener regelsmessig (3-4 ganger pr uke) og forsøker å få i meg nok og rett type fett. Så det burde ikke være noen grunn til at jeg har disse plagene. Har tatt rønkten av tykktarm, men uten å finne noe. Har bare fått beskjed om å måtte leve med dette.

Dette er ikke det jeg egentlig plages mest av, for smertene i setet er mye verre. Har opplevd at hele underkroppen "låser" seg i de verste periodene. Etter at jeg startet med regelmessig (og riktig) trening, har dette blitt mye bedre. Jeg spiser Brexidol regelmessig, og dette sammen med treningen gjør at jeg har litt mer kontroll. Det viser seg at smertene blusser opp under eggløsning og menstruasjon. Derfor trodde legen at det var noe hormonelt, og muligens stoffskifteproblem.

Etter å ha lest en del om dette, så ser jeg at mange ting som jeg har levd med i mange år, er symptom på lavt stoffskifte. (Har bla to varmeovner på jobb, sover stort sett hele året med ullstrømer) Ting som jeg bare har ansett som at; Slik er jeg, dette er meg!

Jeg skal til legen igjen om 4 uker, og skal da ta nye blodprøver (om morningen etter hva jeg har lest her) og se litt videre. Jeg føler meg litt hypokonder, men føler at jeg må nesten leke litt lege selv.