Viser søkeresultater 41 til 50 av 116
-
19-09-07, 20:02 #41
Beklager at jeg rotet med begrepene. Blandet epikrise og journal. Etter at Tor stoppet en halv, har han oppklart hvem som skal betale. Heretter skal jeg ALDRI rote med begrepene.......tror jeg!
-
19-09-07, 20:53 #42
Poenget til gutt81 er vel at mannen prøver seg (på en spansk en)
Jeg oppfatter at "gutten" er våkent klar over dette.
Leger som ikke har kommunal driftsavtale kan ta hva de vil - tror jeg ?
Har han det ?
Så er det ikke sikkert at NAV heller vet hva de skal betale ?
NAV betaler sikkert ikke mer enn 70 - gutt må betale resten ?
Så OBS - en det uklare kostellasjoner kan oppstå.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-09-07, 23:21 #43
Det gjelder leger som jobber i det offentlige. Pasienten må betale litt, også får de ca like mye at staten. Dr Oftebro driver en privat praksis der han ikke får noe dekt av staten, hverken legekontor-lokaler, sekretær og annen infrastruktur som kommunene legger til rette for leger.
Derfor må man betale for en time når man skal ha en legeærklæring. Kopi av journalen/epikrise koster ike 2000 hos Dr Oftebro.
Men uansett har trygdekontoret bedt om en uttalelse eller et papir, MÃ… de betale for det.Har "friske prøver" etter norsk standard, men har stoffskifte problem alikevel, fikk reddning hos Dr Oftebro.
-
20-09-07, 16:01 #44
idag tok jeg 25 mg levaxin og 10 mg liotyronin til frokost.... følte meg etterhvert i god form. skal egentlig ta neste dose kl 15.00. venta til nå klokken 16.30, tok jeg dose 2 (delte dosen her i 2) og tok 15 mg levaxin og 5 mg liotyronin.... og nå 30 min senere sitter jeg å svimler, får trykket over pannen og klarer ikke fylle ut et enkelt skjema.... Det må da være medisinen som gjør dette? Blir galt snart og redd....enda jeg bare har tatt 40 mg levaxin og 15 mg liotyronin idag blir jeg dårlig. Jeg kan ikke ringe oftebro før mandag heller....Det som slår meg er at jeg har samme symptomene nå som jeg hadde når jeg var overdosert og underdosert....
fikk i posten idag full oversikt over de prøvene jeg tok før jeg de heiv meg på levaxin 07.04.06
Ft4 17 og Tsh 8,1 som sagt
HBA1C 4,5
Hemoglobin 15,9
S-Ferrin 176
Bare et spm folkens. I min situasjon der jeg har fått påvist at det ikke var rett å ha begynt behandlig av lavt stoffskifte så tidlig som jeg ble, og at jeg blir dårligere hver gang jeg tar en dose, hva ville dere gjort? Foreldrene mine sier jeg bør forstsette mens vennene sier de ville ha kutta tvert.... legene gir ingen råd
-
20-09-07, 16:17 #45
Du har jo skrevet om dette, og det gjentar seg jo.
Jeg ville prøvd med bare en dose om dagen.
Det står ikke i noen av medisinenes pakningsvedlegg (såvittjegvet) at man skal dele dosen, det er det nok brukere selv, og enkelte leger som har funnet ut.
Ikke sikkert du har nytte av flere doser daglig.
Jeg har det ikke, og tar derfor alt i en smell mens jeg ennå ligger i senga.
Så er det ikke forbudt å prøve seg frem - det er jo helsa di det gjelder.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-09-07, 16:20 #46
Takk finn!
Ja vet det blir mye gjentakelser her på forumet, godt å få ut litt frustrasjon her.
Oftebro mener jeg skal dele dosen min i 3. /75 mg t4 og 30 mg t3 fordelt 3 ganger om dagen. Jeg har brukt å tatt medisin 6 ganger om dagen (da jeg tar små doser isteden for halve, grunnen til det er at jeg blir værre jo større tilleggsdose jeg tar.... Oftebro sa dette var bare innbilling.... jeg føler fysisk spesielt i hode at rett etter jeg tar medisin klarer jeg knapt konsetnrere meg pga smertene.
Jeg har jo det i bakhode : "er det for liten dose som gir meg dette"? Men da skulle jeg vell ha merket en viss forskjell når jeg har blitt overdosert 1 gang og underdosert 2 ganger...
-
20-09-07, 16:29 #47
Gjentakelser er bra, det gjør oss sikkrere - jeg mente bare at dette burde gjøre deg sikker på at det var slik du følte og oppfattet det.
Så en narurlig konsekvens mente jeg ville være å prøve en sjeldnere og eller lavere dose.
Innbildning er det ikke når du føler det som du gjør.
Skulle jo ikke tro at det ver for liten dose som gjør det - da vilel du hatt det før doseinntak og så hadde det blitt bedre eller doseinntak.
Du har det motsatt ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-09-07, 16:53 #48
gutt_81
Hvis du gang på gang registrerer og noterer deg diverse symptomer, eller som i ditt tilfelle, forverring etter å ha inntatt dosen, så tror ikke jeg at det er innbilning.
Jeg har hørt at noen kan få reaksjoner på thyroxin, selv om de skulle hatt dette. Husker ikke hvilke alternativer det finnes i Norge, men det vet Nora.
Så er det kanskje slik at du ikke skal ha både Levaxin og Liothyronin? Du kan jo forsøke enten/eller, evt mindre Liothyronin.
Om du skal slutte med medisinen din hvis du har begynt for tidlig? I så fall ville jeg trappet stille og rolig ned, hvis jeg var deg, for å se om kroppen gradvis tok opp produksjonen igjen. Om man lykkes med at egenproduksjonen gjenopptas, avhenger nok av hvor lenge man har gått på thyroxin og den enkelte kropps kjemi eller biologi eller hva det blir ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
20-09-07, 17:01 #49
Og du har ikke høyt blodtrykk?
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
20-09-07, 17:44 #50
takker for svar!
Ja, finn jeg har det slik at jeg står opp og er i ok form, tar medisin så blir jeg værre.... så går det noe timer... og det gir seg litt så ny dose og værre igjen. SYnsforstyrrelsene fikk jeg etter jeg begynte på levaxin.
Jeg har ikke for høyt blodtrykk har "lavt men normalt" som oftebro sier.
Ja jeg blir nok å trappe ned, er jo håpløst å ta medisin for så å bli værre, er jo noe som er steike galt, har jo gått 1 og et halvt år nu på medisin.
Svar med sitat
Bokmerker