Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    sandefjord
    Meldinger
    133

Standard Lavt stoffskifte. Uføretrygd ????

uføretrygd ????

Finnes det i dette land noen som har blitt uføretrygdet med hypothyreose som årsak ?????

Jeg bare lurer jeg... for når man er på rehab. så virker det som om det er om å gjøre å finne en annen diagnose. Altså ikke eliminere andre sykdommer med sammenfallende symptomer, men helst ha puttet deg i haugen med depresjoner... Er det noe rart at jeg snart er hårløs, slik som jeg river meg i det...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    347

Standard

Er midlertidig ufør, men er nok puttet i den depresjons båsen jeg, legene er jo flinke til dette, men trenger jo ikke være så dumt heller da, ingen som kan tvinge i deg medisiner, og leger ved psykiatrien tror jeg er hakket flinkere enn allmenlegene på det med hormoner. Min lege ved psykiatrisk avd mener jeg er deprimert pga av langvarig sykdom, og deter vel egentlig sant.
    Fikk diagnose lavt stoffskifte i slutten av 1999 . Så lenge det er liv er det håp.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg er på attførings utprøving nå på kun stoffskifte diagnosen min. Legen mener det er det eneste som er årsak til alle mine symptomer. Men på attføringsbedriften prøver de å legge smertene mine på det psykiske. Noe jeg blankt nekter å være med på rett og slett. Så nå er det spennende å se hvordan de tar tilbake meldingen min på det der..

kanskje jeg ender opp med å spytte i kirken
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    247

Standard

Ganske nylig ble Hypotyreose en diagnose som kan gi uøretrygd. Men forståelsen av hvor dyptgripende fysisk og psykisk sykdommen er, er enda ikke utbredt.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Norsk Thyreoideaforbund har noen statistikker om trygd og stoffskifte. Jeg har sett noen. Det går ikke fram om det var pga hyper eller hypo eller hva etter det jeg kunne se av statiskikken at folk har fått uføretrygd.
    Men de sier også at det er store forskjeller på hvor man er i landet. Noen steder får pasientene en psykiske tilleggsdiagnose for å få noen trygd i det hele tatt for hypothyreose alene gjelds ikke. Dette er også en kampsak i forbundet tror jeg.

Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    sandefjord
    Meldinger
    133

Standard

Takk skal dere ha for svar

Tor, vet du hvor jeg kan finne info om at hypothyreose er blitt en diagnose som kvalifiserer som grunnlag for uføretrygd ?

Er det ingen her på nettet som er uføretrygdet på grunn av hypo.... ?????

Legen min vil ha meg til en psykiater, og gudene skal vite at man kan trenge
    det slik som dette stoffskiftet trøbler med kropp og psyke. Jeg har en mening om at det er stoffskiftet som er årsaken og ingenting annet. Altså er det greit for meg å få hjelp til å takle dette, men dermed er det ikke sagt at jeg vil akseptere dette som grunnlag for en eventuell uføretrygd.

Syntes det blir for drøyt når vår sykdom ikke er "god" nok, og at vi må gjemme oss bak andre diagnoser. Hensikten helliger ikke middelet for meg.

Noen meninger ???

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Syntes det blir for drøyt når vår sykdom ikke er "god" nok, og at vi må gjemme oss bak andre diagnoser. Hensikten helliger ikke middelet for meg.

Noen meninger ???
    Enig!
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det har nok sammeheng med den klippetro legene har på at de medikamenter som brukes virker i følge produsentens reklameplakat.
    Skal man ta Nycomeds utsagn på Levaxinens pakningsvedlegg på alvor så eksisterer ikke denne siden heller.

Jo - noen leger opplyser at 10-12% ikke blir bra - men sier i neste setning at det ikke finnes et tilbud til dem.
    Hvor de har de tallne fra er ikke godt å si gitt.........
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

De tallene står i all faglitteratur jeg har lest.. Selv tor jeg at prosenten kan være opp mot 20%.
    Hilsen Anne Ma

Lignende tråder

1. lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
    Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløb
    Svar: 17
    Siste melding: 26-05-10, 13:09
  2. Avslag på uføretrygd
    Av Sonja Midtlien i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.
    Svar: 11
    Siste melding: 28-08-07, 14:31
  3. Artikkel om uføretrygd..
    Av Anne Ma i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.
    Svar: 3
    Siste melding: 11-06-07, 20:27
  4. søke uføretrygd???
    Av irene i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.
    Svar: 29
    Siste melding: 25-10-06, 08:03
  5. Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
    Av Stina i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 23-10-06, 22:46

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn