Ikke så lett nei..... Du er tydeligvis vanskelig å stabilisere, siden de velger å gi deg levaxin i tillegg. Det er utrolig utmattende å gå slik å være redusert over lang tid, og så er det så utrolig fristende å bare "gi full pinne" når en endelig begynner å føle seg bitte litt oppå.... . og så ender en bare opp med å bremse prosessen med å bli frisk.... Denne gangen har jeg valgt å gå noen % sykemeldt over litt tid, for å hente krefter, og synes absolutt at det hjelper! Jeg har også et vikariat, og sjefen ble rimelig snurt for at jeg ikke skulle jobbe 100% -men det driter jeg
faktisk i!!!!!
Desverre er det ikke alle som føler seg friske selv om T4/T3 verdiene er bra heller.... og det tar en stund fra verdiene kommer ned - til en begy nner å få igjen kreftene. TSH tror jeg ikke du skal bry deg så mye om akkurat nå... Heller ikke TRAS. Vitsen med kombinasjonsbehandling er å gi så mye NeoMercazole at kjertelen blir helt utslått (fast høy dose)- slik at du får lavt stoffskifte. Hos mange er det mye bedre at kjertelen ikke prodduserer noen ting, enn at produksjonen varierer. Legene gir deg så Levaxin for å få stoffskiftet opp igjen på det riktige nivået. Hvor mye Levaxin du skal ha, kan det sikkert ta litt tid å finne ut av...... (hvis jeg har forstått det riktig dette da.... )
Uansett hvilken livssituasjon en er i er det viktig å sette helsa først. Det er selvfølgelig mye lettere å være fast ansatt - men er det ikke mulig å jobbe så mye - så er det ikke mulig!!!! Vikariat eller ikke..... har du rett på nesten 2 år med sykepenger, uavhengig av om kontrakten din går ut i løpet av den perioden...... Så har du en kontrakt som går ut - så sørg i allefall for å ha en 100% sykemelding på det tidspungtet! (arbeidsledighetstrygd er bare 60 %!)
De er i allefall flinke på AKER- så jeg regner med at due er i gode hender! Lykke til