Det spesielle med dette opplegget er at man får maten levert på døra en gang i uka, frossen (man kan også hente selv). Da er alle middagsrettene ferdiglaget, det er bare å tine dem opp og putte i mikroen/stekepanna når du skal ha dem. Jeg går på Startdiett/økonomi fordi jeg ikke har råd til annet nå. Men for den som har råd til de andre diettene er disse sikkert like fine.

En legeerklæring er ikke nødvendig, men kan hjelpe deg fremover i køen.

Brødet leveres også frossent, og krever litt annen behandling enn vanlig brød. Det skal nemlig tines først, deretter ligge åpent uten innpakning i romtemperatur til dagen etter før det kan brukes. Brødet skal ikke oppbevares i verken pose, boks eller noen form for innpakning, bare ligge åpent på benken med skjæresida ned. Det holder seg fint 4-5 dager slik.

Man må kjøpe pålegg og evnt. grønnsaker utenom. Av pålegg er det mye som går an å spise, man må bare sjekke karbohydratinnholdet. Kan kort si at geitost er nei, og makrell i tomat også er nei.
Majones derimot, er ja. Så å si all type gulost er også bra, og det meste av kjøttpålegg også. Leverpostei går også an. I stedet for makrell i tomat kan man bruke sardiner, både den i olje og den i tomatsaus er bra (smaker omtrent som makrell synes jeg). Kaviar kan man bruke litt av. Melkeprodukter skal man helst unngå. Enkelte smørtyper er også ja, så sjekk karboinnholdet.

Brødene deres inneholder veldig mye fiber, så den første dagen ble jeg skikkelig dårlig i magen av det. Men siden har det gått seg til. All maten er glutenfri, så den passer også godt for glutenallergikere. Brød kan også fås uten både gluten, gjær og laktose for dem som trenger det.

De leverer også noe tørrmat pr postordre, i tillegg til at de har ganske stort område utenfor Oslo som de leverer til (bl.a. helt opp til Trysil).
Etterhvert kommer jeg nok til å begynne å lage disse rettene selv, har kokeboka til Fedon her og har begynt å titte litt i den.

Det eneste jeg er litt misfornøyd med, er at jeg synes middagsrettene er for sterkt krydret. Jeg er ikke vant med å krydre maten (bruker ikke salt og pepper en gang), så jeg har nå foreslått for dem at de prøver å finne en metode for å levere krydderet utenom. Jeg synes ikke maten er noe god når den brenner seg nedover i systemet.
Det man kan drikke ved siden av er te, kaffe, vann (selvfølgelig), farris, og Fun Light saft.