Ja - huffda.
Og nå skal ikke jeg stikke i åpne sår. Jeg har samma sjuken og opplever jo søvnløshet, så jeg burde jo vite litt om problemet selv om det jo er mange grader av problemet.
Jeg ligger heller våken, men har ikke alltid gjort det. Jeg måtte gjøre opp - og renske medisinskapet. Det er mange år siden nå, og det går uten.

Jeg følte ikke at jeg fikk søvn med slike piller. Jeg hadde hangover dagen etter og kunne likegjerne gått på fylla.
Likheten var påfallende for mitt vedkommende og er det nå sånn at man sover etter pillebruk ? Jeg opplevde det mer som en bevisstløshet.
Og kroppen utfører ikke normale søvnlige syssler i en bevisstløs tilstand.
Ved ekte søvn er bare deler av hjernen "bevisstløs". Andre deler jobber for fullt med å restaurere kroppen til ny dyst.

Jeg er forundret over hvor letvint man får en såpass alvorlig medisin.
Kanskje er det fordi legene har klippetro på medisinindustrien og deres reklameaffissjer ? De tror åpenbart på at Levaxinets ene hormon fullt ut erstatter en hel kjertelproduksjon. Så hvor langt går man i solidariteten ?
Noen leger stoler så selvoverbevisende at de til og med gir sine egne barn sovemedisin når de som mor og far skal slå ut håret litt en kveld ...........ref. til hendelser i feriebyer i Portugal.
Portugisisk politi hevder at dette fikk tragiske følger.

Så mitt enfoldige resonnemang blir da at de vel stoler like mye på medisinindustrien når de skriver ut en resept til deg - eller meg ?
Er man villig til å putte det i munnen sin ?
Det er jo vi som må slite med konsekvensene - legen er ansvarsfri.