FT3/T4 begynner å se nokså bra ut, men samtidig er TRAS høyt og TSH suprimert... Ikke stabilt, m.a.o.

Har vært 100% sykmeldt siden mnd.skiftet april/mai.. Akkurat nå venter jeg på tilrettelegginger fra jobbens side (min "vanlige" jobb er ekstremt stressende og krevende), men merker de dagene jeg drar meg ut av huset at jeg fortsatt har så minimalt med energi at det er helt skremmende. En tur til Aker (... - er jo sånn det blir, etter hvert) etterfulgt av litt dagligvarehandel, f.eks., er maks av hva jeg tåler før jeg er utslitt. Og da kjører jeg bil -- å ta trikken til byen og tråkke rundt, er nærmest umulig.
Hinsides slitsomt.

Det som også er slitsomt, er jo nettopp det at det å si hvor lang tid det vil ta å stabilisere stoffskiftet er som å sette fingeren i været og kjenne etter vinden. I alle fall i mitt tilfelle har det vært slik. Første runden jeg hadde, for tre år siden, var jeg ikke på langt nær så svekket som jeg har vært nå - tilbakefallet har vært ti ganger verre. Den gangen var jeg riktignok "bare" student, men jeg tok nå denna Neo-MZ'en som jeg fikk beskjed om, og levde temmelig normalt ellers, uten å tenke noe særlig på det. Denne gangen har det virkelig slått meg ut; prøvene skjøt i været fra en rutinekontroll i februar og til jeg kjente at noe var feil i midten av april - på den tiden hadde T4 steget fra 15 til 33.
2 måneder til stabilisering synes jeg høres optimistisk ut. Eller kanskje jeg bare har vært/er et ekstra vanskelig tilfelle? For meg har det i alle fall vist seg å være ekstremt seigt og langvarig nå, de (eller skal jeg si jeg) sliter med å finne ut av hva som er riktig cocktail av medisinene, og jeg svinger i takt med doseringsendringene. Det verste med det, er at for hver gang jeg får en "knekk" - for eksempel da jeg begynte med Levaxin i tillegg - så blir knekken som et jordskjelv, jeg blir satt langt tilbake, og bruker lang tid på å i det hele tatt bli såpass bra som jeg var før det skjedde.

Venter nok ikke på radiojod, så vidt jeg har forstått endokrinologen min så mente han at jeg hadde fått litt øyetrøbbel og at det derfor ville dreie seg om operasjon ved et eventuelt (og dessverre sannsynlig) neste tilbakefall.

Jobben må jeg dessverre tenke på, fordi jeg ikke er fast ansatt. Husrommet, derimot, skulle vel alltids ordnet seg...