Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
08-09-07, 20:29 #10
Kremost
Enkel hjemmelaget kremost uten tilsetningsstoffer med masse lactobacilli
Heng to-tre l Cultura i et klede i en sikt som står over en bolle. Når det ikke drypper av den lenger, heng det på en pinne/sleiv el. l. over en bolle. Når det har sluttet helt å dryppe, rører du sammen "osten" så den blir kremet, tilsett salt etter smak, evt urter, hitløk, krydder. Litt syrligere enn de kommersielle oster, men så mye bedre for kroppen:-)
Osten holder seg noen uker i kjøleskapet. Jeg bruker denne også til baking istedet for philadelphia til ostekake fx.
Mysen som renner av bruker jeg i brøddeig, eller som sur-stoff i annen matlaging. (det kalles whey på engelsk, for de som har lest om hvor bra det er for oss også)Har måttet finne ut det meste om sykdommen min sjøl.
Forsøker å finne formen etter kreftbehandling, og det går da framover om enn litt kronglete av og til.
Lignende tråder
-
Spennede skriv i Thyra om blant annet Armour Thyroid
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 7Siste melding: 11-07-11, 20:41 -
Oftebro om TSH
Av minnie i forumet TSHSvar: 2Siste melding: 09-05-08, 19:55 -
Kramper og hold
Av Hansen i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 4Siste melding: 17-12-07, 21:39 -
Jeg har fått ny jobb, folkens, og hold fast! Det er hos... Folkehelseinstituttet!
Av baremei i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 4Siste melding: 08-02-07, 10:35

Svar med sitat
Bokmerker