Baremei ;)

Jeg er ikke klar over at mer enn ca 10 dagers bruk av nesespray, de fleste bortsett fra saltvann, gjør at nesen vil renne fordi slimhinnene ikke fungerer riktig lenger. Men - jeg vet at du kan få celleforandringer pga slik reseptfri Rhinox eller noe tilsvarende, altså faktisk få kreft i nesa. Så disse har jeg ikke brukt på mange år, bortsett fra i fjor høst, da brukte jeg opp ei flaske - men aldri mer enn 10 dager etter hverandre. Jeg har spurt legen om de jeg tar på resept kan være farlige på samme måten, han sier nei. Faktisk var det han som sa jeg skulle kjøpe Rhinox fordi nesa bare rant selv med de reseptbelagte midlene - han sa jeg først skulle bruke Rhinox for å åpne nesegangene skikkelig opp, så de reseptbelagte. Hjalp ikke, og derfor endte vi opp med henvisning til Ø/N/H.

Det finnes ikke noen hodepinetabletter som virker i en dag, langt mindre i 14 dager på meg, så akkurat det blir heller ikke noe problem for meg ;) Problemet er å finne noe som virker...

Jeg må jo da be øre-nese-hals-spesialisten sjekke bihuler og pannehule med MR. Men jeg må vel ha problemet på det tidspunktet, ellers avdekkes det vel ikke? Og jeg kan fremdeles nesten ikke bevege meg pga store, og tiltakende smerter etter å ha måtte ligge 20 min på rygg for å ta MR av nakke for noen måneder siden. Dette kan jeg aldri, aldri noensinne gjøre mer - kan man ta MR på noen annen måte enn å ligge rett ut på ryggen da?

Antibiotika kan ikke nytte - i fjor rant nese i alle fall oktober, november, desember og januar i år. Dette hadde blitt like nyttesløst som å ta antibiotika for blærebetennelsen min - blusser opp igjen med en gang kuren er over. Finnes det alternativ medisin?

Ohoi - kunne vært artig med et slikt endorfin-kick ;) Er det derfor noen spiser veldig sterk mat, tro?