Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 16

Tråd: Ødemer

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    UK
    Alder
    44
    Meldinger
    17

Standard Hallo!

Heisann!

Jeg er ny her fra i dag av!

Litt om meg selv: er 25 år gammel, har hatt diagnosen hypothyreose siden september/oktober i fjor. Dette har gått kraftig utover studiet mitt (sykepleie) men nå er jeg heldigvis snart ferdig (om det ikke skjer mer nå!).

Har lett etter et sted hvor jeg kan dele spørsmål og kunnskaper med andre som har det som meg og endelig; der var det!

Ser frem mot informative diskusjoner og masse nyttig informasjon da det virker som om legestanden har glemt oss....

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    UK
    Alder
    44
    Meldinger
    17

Standard Ødemer

jeg begynner friskt med et nytt innlegg ;)

Jeg har lest mye om hypothyreose men jeg har ikke egentlig kommet over noe som nevner ankelødemer spesielt i forbindelse med dette....

Grunnen til at jeg spør er at jeg de siste to dagen har hatt veldig store og vonde ødemer i begge anklene men satte ikke dette i sammenheng med en gang.... Etter å ha kranglet meg til å se to leger på like mange dager (go me! ) fikk jeg vanndrivende og beskjed om å sjekke THS igjen. Likevel mener legen at det er merkelig om TSH nå har økt igjen etter å ha vært stabil...nu vel.... var lav og fin for to målinger siden men så hadde den gått opp til litt over 4 ved siste uten at doseringen ble forandret men hva vet jeg, right? ;)

Det jeg lurer på (sorry bablingen) er om det er mange andre som har vært plaget med ødemer i anklene? Har liksom aldri hørt om dette før! Er så vondt at jeg knapt klarer å gå.... Men blodpropp, lundeødem og andre ting er utelukket.

I tillegg har blodtrykket mitt svingt noe salig de siste dagene, detta er vel ikke normalt?? Ok, systoliske kan svinge uansett men det diastoliske svinger med 10 på en dag, høres veldig merkelig ut og strider mot alt jeg har lært!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Velkommen til forumet.

Håper at du vil trives her.

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    UK
    Alder
    44
    Meldinger
    17

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg er plaget med ødemer rundt anklene. Det er alltid merker etter sokkene uansett type sokker, dette hadde jeg ikke før jeg fikk hypotyrosen.

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    UK
    Alder
    44
    Meldinger
    17

Standard

Huff..... :( Jeg håper det skal gå over, kjennes ut som jeg har tråkket over med begge anklene... Har hatt litt ødemer før, som da gir merker etter sokkene men aldri SÃ… gale som det er nå...

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

Lillemy,

Det du beskriver med at du føler du har tråkket over opplever jeg også. Ble litt paff nå, siden jeg har spurt mange på andre forum om akkurat det symptomet, men du er den første som jeg har møtt som plages av det.

Jeg er også plaget med ødem, men begge symptomene hadde jeg lenge før jeg ble hypo.
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    UK
    Alder
    44
    Meldinger
    17

Standard

Det var trist å høre at du har det samme problemet, men litt greit og betryggende å vite at jeg ikke er den eneste!

Har det blitt noe bedre i det hele tatt? Får du noe behandlig for det spesielt eller bare for HT generelt?

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

Jeg er under utredning for Cushing's for øyeblikket. Har en utrolig lang liste med symptomer. Mange av disse symtpomene har jeg hatt lenge før jeg fikk problemer med stoffskiftet.

Ødemet ble det ikke gjort noe med før jeg fikk høyt blodtrykk nå i våres. Da ble jeg satt på vanndrivende, men er nå tatt av det siden jeg fikk andre problemer av det, så akkurat nå får jeg ingenting for det.

Jeg har i det hele tatt store problemer med bena. Verking i legger og lår akkurat som om jeg skulle nettopp ha trent i flere timer. I tillegg føler jeg at jeg har tråkket over. Jeg har også utrolig vondt for å gå når jeg har vært stille en stund. Jeg må liksom gå meg til. Dette har jeg skjønt er noe som heter plantar fasciitis. I det store og det hele føles det IKKE godt å verken gå eller stå.

Huff.. og det er jo bare noen av problemene jeg har... lol
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Velkommen LilleMy

Koselig med nye medlemmer
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 3
    Siste melding: 28-10-12, 21:15
  2. Ødemer, og Levaxin kontra Thyroid USP
    Av Bettie B. i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 7
    Siste melding: 08-08-11, 20:08
  3. Pludselig store ødemer
    Av Nielsigne i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 15
    Siste melding: 03-07-10, 21:15
  4. Ødemer ved fysisk aktivitet.
    Av Lissa i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 3
    Siste melding: 11-10-07, 08:23
  5. Hvorfor får vi ødemer og hva kan gjøres?
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 40
    Siste melding: 27-08-06, 23:11

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn